Julgranen
Är det någon som vet hur länge en gran håller sig fin utan vatten, våran julfot är det hål i botten på så det går inte att fylla upp vatten i den ...
Är det någon som vet hur länge en gran håller sig fin utan vatten, våran julfot är det hål i botten på så det går inte att fylla upp vatten i den ...
Köp en ny! Det lär ju barra ganska fort!
men jag har inte köpt någon än, tänkte på hur långt innan och så man kan ha den ? :)
Vi brukar vattna varje dag så det blir nog billigare att köpa en ny fot än att köpa ny gran på juldagen.
En plastgran håller sig fin länge utan vatten :D hehe
Nej, men jag tror att en riktig gran vissnar på några dagar om den inte får vatten. Det beror ju lite på hur nyhuggan de är också tycker jag men jag skulle inte chansa på att den klarar sig utan vatten alls.
Granen vissnar inte, den ser lika "pigg" ut hela tiden även om den torkar. Skillnaden är att nuddar man den när den torkat så ramlar det barr
. Ett år ställde vi upp vår gran i mitten av december, vi glömde vattna ordentligt från början så den torkade ut. Men vi undvek att röra/nudda den så den stod fin kvar till efter nyår. Visst föll det barr ändå, men det sopade vi under granmattan tills vi skulle dammsuga och den såg fortfarande fin ut. Men GUUUD vilket barrH-VETE vi hade när vi skulle ut med den
lägg pengarna på en kungsgran istället.enligt mig den vackraste granen. den behöver dessutom inte vatten, och barren torkar fast istället för att ramla av
En gran klarar sig utan vatten om den står utomhus. Men direkt när man tar in granen ska man såga av eller hugga ett hack i granens fot. Annas kommer den att dö inom några dagar. Din gran kommer inte klara sig, det är vad jag tror.
Men varför inte köpa en ny julgransfot istället?