• Anonym

Varför kollar ni på nakna brudar?

Jag är ihop med en man som börjar närma sig 50-strecket. Upptäcker då och då att han kollar brudar på nätet, alltså utvikningbrudar som inte har sex. Det känns förnedrande för mig. Porr kan jag förstå, men nakna tjejer? Är han missnöjd med mig eller hur ska jag tolka det? Upptäckte också att han är medlem på dågon "adult-sida". Jag har tidigare frågat om han är medlem på någon porrsida, men det har han förnekat... Kan ni killar förstå att jag känner mig otillräcklig? Eller har det inget med mig att göra? Hade inte ni känt er otillräckliga om era tjejer kollat nakna killar på nätet med jättedolmar och tvättbräda?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-10 00:03
    Tror ni att min man jämför mig med de storbröstade kvinnor han tittar på?

• Svar på tråden Varför kollar ni på nakna brudar?
  • Stårschan

Nakna vackra kvinnokroppar är väldigt vackra att titta på, och för män är det tydligen väldigt upphetsande med det visuella intrycket. Att han tycker om att titta på tjejer är väl helt normalt, och har med hans sexualitet att göra - inte vilken syn han har på dig. Däremot tycker jag att du kan kräva av honom att han gör det diskret så att du inte behöver märka när han gör det, om det gör att du känner dig illa till mods. Det är osnyggt av honom att göra det inför dig, tycker jag.

Hur kommer det sig att du tycker att det är begripligt att han tittar på nakna människor som har sex, men inte nakna människor rakt upp och ner? Vari ligger skillnaden för dig?

Stolt över att vara moraltant!
  • Anonym

Skillnaden på porr och nakna tjejer rakt upp och ner är att jag kan förstå att han tänder på porr, men tycker det är förnedrande att han kollar in tjejer för deras skönhets skull. Då är det ju bara utseendet och inte handlingen han tänder på. Känns inte ok för mig. När man går på stan vill man ju inte att killen ska vända sig om efter andra tjejer precis. Det är respektlöst.

• Stårschan

Vad för dig att tro/veta att han tänder på att se sexakten men inte att titta på nakna kroppar? Är det mindre förnedrande att titta på något för att bli kåt, än för att man tycker att något är vackert? Det enda jag tycker är respektlöst är om han uppenbart jämför dig med andra tjejer, demonstrativt vänder sig om efter snygga tjejer, eller kommenterar att andra är snyggare än du. Men att bara titta och uppskatta är väl helt naturligt. Är det så att han ger dig anledning att känna dig mindre värd även på andra sätt? Kommenterar han att andra killars tjejer klär sig bättre, att hans mamma lagar bättre mat etc?

• Anonym

Nej, han säger inte rakt ut att någon annan är bättre/snyggare än jag, men jag har förstått att ju yngre tjejer dest bättre och någon liten antydan om att jag är ju inte "ny" längre (jag är 40 år).

• Stårschan
    Anonym skrev 2009-12-09 13:56:24 följande:
    Nej, han säger inte rakt ut att någon annan är bättre/snyggare än jag, men jag har förstått att ju yngre tjejer dest bättre och någon liten antydan om att jag är ju inte "ny" längre (jag är 40 år).
    Sånt är INTE OK. För då gör han det ju för att pika dig, och så gör man inte när man respekterar sig älskade. (Om man nu inte har den jargongen inom förhållandet och man gör det med glimten i ögat - lika mycket från båda håll!)
  • V i c t o r

Varför män kollar på kvinnor, ja du. Det är inte helt ovanligt i alla fall och har inget med dig att göra.

• Mimmlas

Det är aldrig roligt att veta att ens egen karl kan vara attraherad av någon annan, men se det lite som om att du skulle läsa tantsnusk. :)
    Tjejer gillar oftast verbal upphetsning medans män vill se. Kanske inte lika rikt fantasiliv kanske.
    Prata med honom om det. Det är det enda som är rätt i ett förhållande. Kommunikation är den enklaste vägen till frihet i ett förhållande.

• sensuellaisabella
    Anonym skrev 2009-12-09 13:56:24 följande:
    Du kan väl svara att han är långtifrån "ny"; han är ju ändå tio år äldre än dig. Börja dregla efter 25-åringar med tvättbräda, så får vi se hur kul han tycker det är.
  • Anonym (frun)

Ja han är ju inte direkt ny själv. Livet går vidare och vi blir alla äldre och till slut får vi gamla kroppar. Kanske det känns lite jobbigt för honom just nu när han märker att han blir äldre. Min man är 50 och han tycker det är lite jobbigt att han förändras så snabbt och han är ändå en muskulös snygging pga hårt kroppsarbete.

• Anonym

Till saken hör också att han alltid varit väldigt svartsjuk (jag är ganska snygg) och har lätt för att få killars uppmärksamhet. Men nu de senaste åren försöker han trycka ner mig och säga att jag är för gammal för den och den. Killar som han tidigare varit svartsjuk på. Antagligen gör han det för att känna sig bättre själv, men jag börjar få dåliga vibbar och det blir ju inte bättre av att han kollar nakna 20-åringar på nätet.

Svar på tråden Varför kollar ni på nakna brudar?