• Scales

Riviera Marina Hotel, Playa del Cura (KANARIEÖARNA)

Någon som bott på Riviera Marina Hotel? (Kanarieöarnas Playa del Cura) med Ving.

Har vi bokat någonting vi kommer att ångra?
    Vi tänkte åka dit en vecka med barnen i januari, så jag bokade dum som jag var innan jag hade hunnit läst på om hotellet.

Är det så himla dåligt som folk skriver?
    Jag fattar ju att det inte finns så mycket att göra runt själva hotellet,
    men vi har inget emot att åka buss/tåg/bil in till Puerto Rico.

Går det att "stå ut"?
    Alla som varit där, kom med era reseberättelser Nu!

• Svar på tråden Riviera Marina Hotel, Playa del Cura (KANARIEÖARNA)
  • hotten

det var några år sen jag bodde där.hotellet var helt ok, underhållning på kvällen, stor rymlig restaurang med stor frukostbuffe (åt aldrig middag där)
    rent å fint, fint poolområde med tjocla dynor till solsängarna (de fick man hämta ut 2 per rum eller nått sånt ville man ha fler så kostade det nått euro.. minns inte riktigt men trevligt med mjukt under rumpan :) annars vart det träsolsängar.
    bara en pool var uppvärmd då, vet inte hur det är nu..

stora minuset var då lekplatsen en gunga å plank rutckana men det fanns ett minihus brevid, ingen aning vad de gjorde där...
    ingen biltrafik just vid hotellet vilket är bra när man reser med barn, dock måste man korsa den stora vägen om man skall till shoppingen...

shoppingen är minimal men finns en rätt stor spar butik i källaren, nån enstaka suverni butik över, en liten spelhall, 3-4 restauranger.. varav en pizza pasta ställe med hur många olika supergoda pasta rätter, olika pasta såser mm... å ok pizzor (även å ta med) det har som loggo en kyckling som kommer ur ett ägg (på servitrisernas tröjor, fönstren mm, brevid spelhallen i mitten våningen).

sen finns det inte så mycket mer på hela playa de cura..

stora å endariktiga minuset är ju att det ligger i ingenstans... ingen vettig strand att tala om. Men som du säger så är poerto rico nära kostar ca 4 euro med taxi, busshållplats vinns nära (vid stora vägen) men till puerto rico är det ju knappt lönt att ta buss...
    glöm inte å besöka poerto mogan!

• abnocto

Jag åker dit på lördag då vi bokat en sista minuten resa dit en vecka. Kan meddela i mellandagarna hur det var men det kanske är för sent för dig. Vad jag förstått så är det öde men fint. Vad jag förstått så ska det vara bra för barn för de har inte behov av kvällsnöje. Bor man i rum så är de nyrenoverade.
    Vi tog även helpension då vi har lite matproblem hemma så jag vill att de äter utan att känna att det kostar pengar varje gång - tonåringar. Har hört att frukost är toppen men vet ej annars om maten. En kompis hade varit där 4 ggr så så dåligt kan det ju inte vara.

• abnocto

Har mailat dig och berättat mer

• the100
    abnocto skrev 2009-12-14 13:12:01 följande:
    Jag åker dit på lördag då vi bokat en sista minuten resa dit en vecka. Kan meddela i mellandagarna hur det var men det kanske är för sent för dig. Vad jag förstått så är det öde men fint. Vad jag förstått så ska det vara bra för barn för de har inte behov av kvällsnöje. Bor man i rum så är de nyrenoverade.Vi tog även helpension då vi har lite matproblem hemma så jag vill att de äter utan att känna att det kostar pengar varje gång - tonåringar. Har hört att frukost är toppen men vet ej annars om maten. En kompis hade varit där 4 ggr så så dåligt kan det ju inte vara.
    Vi är en familj som åker dit i Mars. Jag undrar hur maten var? Vi har bokat mat!
    Motager gärna tips och dyligt.
  • abnocto

Jag skrev massor till hotten, hade kanske varit bättre om jag lagt ut det här så fler fick läsa. Men men gjort är gjort.
    Vi hade som sagt helpension då jag hade tonåringar som äter som hästar och jag ville inte ha gnäll om att man var hungrig.
    Matsalen skulle jag likna vid en högljudd matsal så mysfaktor var noll. Annars finns det mesta man kan önska vid alla måltider. Lite enformig mat vid lunch men jag tror ändå att maten får anses bra.
    Hotellet tycker jag i övrigt var fräscht, dock var underhållningen på kvällarna kass.
    Vi bodde som sagt i de nyrenoverade hotellrummen där glasduschen är mitt i rummet. Inte uppskattat av tonåringarna som var av båda kön coh tyckte det blev pinsamt att duscha trots att glaset är "isat" en bit upp. När man står i duschen ser man även rätt in på toaletten som har glasdörr. Det kallas väl design
    Hotellrummen har även micro och kylskåp och porslin om man nu vill äta lite på rummet, vilket var super. Affären är bara några hundra meter bort och har det mesta du behöver.
    Man fick hyra strandhanddukar för 2 euro fast det stod på Vings sida att det skulle ingå.
    Det finns en väg, fast dålig, promenadväg ända till Puerto Rico så är du van att gå kan du gå både fram och tillbaka, vi valde ofta att ta buss åt ena hållet, tror det kostade 1.50 euro.
    Vill du bada vid strand så rekommenderar jag promenad till Amadores då det här var stora stenar på botten du kunde slå i om det var vågor, ej skönt. Annars var vågorna superroliga om man tycker om det.
    Undrar du över något speciellt så fråga på.

• hotten
    abnocto skrev 2010-01-18 10:45:06 följande:
    Jag skrev massor till hotten, hade kanske varit bättre om jag lagt ut det här så fler fick läsa. Men men gjort är gjort.Vi hade som sagt helpension då jag hade tonåringar som äter som hästar och jag ville inte ha gnäll om att man var hungrig.Matsalen skulle jag likna vid en högljudd matsal så mysfaktor var noll. Annars finns det mesta man kan önska vid alla måltider. Lite enformig mat vid lunch men jag tror ändå att maten får anses bra.Hotellet tycker jag i övrigt var fräscht, dock var underhållningen på kvällarna kass.Vi bodde som sagt i de nyrenoverade hotellrummen där glasduschen är mitt i rummet. Inte uppskattat av tonåringarna som var av båda kön coh tyckte det blev pinsamt att duscha trots att glaset är "isat" en bit upp. När man står i duschen ser man även rätt in på toaletten som har glasdörr. Det kallas väl design Hotellrummen har även micro och kylskåp och porslin om man nu vill äta lite på rummet, vilket var super. Affären är bara några hundra meter bort och har det mesta du behöver.Man fick hyra strandhanddukar för 2 euro fast det stod på Vings sida att det skulle ingå. Det finns en väg, fast dålig, promenadväg ända till Puerto Rico så är du van att gå kan du gå både fram och tillbaka, vi valde ofta att ta buss åt ena hållet, tror det kostade 1.50 euro.Vill du bada vid strand så rekommenderar jag promenad till Amadores då det här var stora stenar på botten du kunde slå i om det var vågor, ej skönt. Annars var vågorna superroliga om man tycker om det.Undrar du över något speciellt så fråga på.
    hmm har då inte fått nått...

fiffig högaktuell disagne de renoverat ducharna till :)
  • abnocto

Hotten: nej det stämmer det var inte du, du hade ju varit där själv. så det var någon annan

Lite mer: Sängarna är toppen och vi fick havsutsikt fast vi inte skulle och det var super. De hade inte så många rum utan havsutsikt men visst, de hade dugt de med. Balkongeran är inte så små som det det upplevs på Vings hemsida.
    För mindre barn är det mycket aktiviteter av lekledare vid poolen och vid miniland som vi inte besökte.
    Något som är bra att veta är att kommer man fram på natten finns inget vatten att få utan det blev att köpa läsk ur automat då vi var törstiga. Så kommer du natt så ta med vatten från flyget.
    Jag rekommenderar hotellet om du inte måste bo mitt i centrum. Fräscht och fint.

• hotten
    abnocto skrev 2010-01-19 07:14:57 följande:
    Hotten: nej det stämmer det var inte du, du hade ju varit där själv. så det var någon annan Lite mer: Sängarna är toppen och vi fick havsutsikt fast vi inte skulle och det var super. De hade inte så många rum utan havsutsikt men visst, de hade dugt de med. Balkongeran är inte så små som det det upplevs på Vings hemsida.För mindre barn är det mycket aktiviteter av lekledare vid poolen och vid miniland som vi inte besökte.Något som är bra att veta är att kommer man fram på natten finns inget vatten att få utan det blev att köpa läsk ur automat då vi var törstiga. Så kommer du natt så ta med vatten från flyget.Jag rekommenderar hotellet om du inte måste bo mitt i centrum. Fräscht och fint.
    eller så mailar man hotellet en vecka innan å ber dem snällt om de kunde fixa in saker i kylskåpet tex vatten, öl, dricka.. Gör ofta så när jag reser lita varstans å det brukar aldrig va några problem :) dessutom tar hotellen då övervägande affärspriser å inte bar priser för det)
  • abnocto

Hotten: Hade nog gärna gjort så om jag vetat att det inte fanns vatten. Men överallt dit jag rest senaste åren har det alltid stått en vattenflaska på rummet när man kommit. Detta var första gången jag reste med ving och de kanske har annan service. Och jag hdae gärna betalat överpris för lite vatten när jag kom fram och inte för söt läsk i en automat 
    Plus att jag hade mailat hotellet i förväg om en annan sak och de svarade inte.

Så min rekommendation är fortfarande att köpa en flaska vatten på flyget och ta med sig.

• the100
    abnocto skrev 2010-01-18 10:45:06 följande:
    Jag skrev massor till hotten, hade kanske varit bättre om jag lagt ut det här så fler fick läsa. Men men gjort är gjort.Vi hade som sagt helpension då jag hade tonåringar som äter som hästar och jag ville inte ha gnäll om att man var hungrig.Matsalen skulle jag likna vid en högljudd matsal så mysfaktor var noll. Annars finns det mesta man kan önska vid alla måltider. Lite enformig mat vid lunch men jag tror ändå att maten får anses bra.Hotellet tycker jag i övrigt var fräscht, dock var underhållningen på kvällarna kass.Vi bodde som sagt i de nyrenoverade hotellrummen där glasduschen är mitt i rummet. Inte uppskattat av tonåringarna som var av båda kön coh tyckte det blev pinsamt att duscha trots att glaset är "isat" en bit upp. När man står i duschen ser man även rätt in på toaletten som har glasdörr. Det kallas väl design Hotellrummen har även micro och kylskåp och porslin om man nu vill äta lite på rummet, vilket var super. Affären är bara några hundra meter bort och har det mesta du behöver.Man fick hyra strandhanddukar för 2 euro fast det stod på Vings sida att det skulle ingå. Det finns en väg, fast dålig, promenadväg ända till Puerto Rico så är du van att gå kan du gå både fram och tillbaka, vi valde ofta att ta buss åt ena hållet, tror det kostade 1.50 euro.Vill du bada vid strand så rekommenderar jag promenad till Amadores då det här var stora stenar på botten du kunde slå i om det var vågor, ej skönt. Annars var vågorna superroliga om man tycker om det.Undrar du över något speciellt så fråga på.
    Vi är en familj (Barn 13+11) som skall till detta hotell nu i mars. Har beställt Frukost + Lunch & Middag 5 dagar. Är det prisvärt? 
  • abnocto

Jag tyckte det var prisvärt då jag har tonåringar som äter som hästar plus att julbuffe ingick vilket var supergott.
    Det finns inte många ställen i närheten så frågan är ju om ni håller er i närheten eller är ute och far mycket så ni inte kan äta på hotellet. Det finns mycket att välja på så då tycker jag det är prisvärt, sedan är det givetvis vad man har för krav hemma, det är inte oxfile utan enklare mat men varierat. Sedan ingår dricka och det är ofta dyrt på restaurang. Jag hade valt det igen om jag åkt.

Svar på tråden Riviera Marina Hotel, Playa del Cura (KANARIEÖARNA)