• vofflan

Min 6åring är hungrig jämt

Hon hinner nästan inte gå ifrån bordet föränn hon säjer att hon är hungrig, hon är inte överviktig eller mager och äter mat när det serveras, dvs frukost mellanmål middag fika kvällsmat

ändå är det ett himla tjat om att hon är hungrig.

• Svar på tråden Min 6åring är hungrig jämt
  • Avelyn

Min 6 åring är sådan med Han är hungrig jämt och gråter efter mat två timmar efter middagen...etc.. Kanske de växer mycket ? Min son är inte heller överviktig..

• onka

Så där är min dotter också i perioder.
    Värst var det härom natten när hon väckte min kl 3.20 för att hon var så hungrig......

Vi har kopplat ihop det med vissa perioder då hon har dragit iväg på längden.

• vofflan

OJ ska hon bli längre , det är säkert så

Min son har aldrig tjatat om man som min dotter gör nu, men de är olika

• MT2

Min äldsta son håller oxå på så, vi har nu infört frukskål på köksbordet, en frukt gör ju ingen skada och så slipper den lilla stackaren gå hungrig.. det blir som fruktstunden på dagis..

Mvh MT2

• Xtinaa

Min 5 åring brukar vara hungrig en hel del hon med
    Fast då får hon frukt så blir hon nöjd, svårare än så är det inte.

• huju

Min 8½-åring är också jämt hungrig. I går åt hon lunch på skolan runt 11.20, innan kören åt hon korv och makaroner då var klockan 14.30. När klockan var 16.30 hade jag gjort spagetti och köttfärsås och så åt hon igen. Plus frukt i skolan och hemma, plus lite fil på kvällen.

Hon är en mager liten tjej så hon växer väl hon också. :)

• Fieli

Är det min son du beskriver?

Han kan äta tre portioner mat för att tio minuter senare komma och säga att han är jääättehungrig och svälter ihjäl om han inte får nåt att äta bums.

Tycker att han dragit iväg på längden en hel del den senaste månaden, så han behöver äta mycket.

• Xtinaa

Vad knasigt då, egentligen.
    Jag har en kort och smal liten tös men hon äter
    ändå mycket Smal är ju iofs hela famljen naturligt.
    Men kort, det förvånar mig hehe

Svar på tråden Min 6åring är hungrig jämt