Bristningar - Dermaroller
Hej allihopa!
Det har funnits några diskussioner angående "Dermaroller" och bristningar, men som nu är nedlagda, jag tycker vi tar upp det igen!
Det är så här att många är nyfikna på det här med Dermarollern som ska reducera bristningar och har fått bra kritik världen över. Sverige är sena när det gäller den metoden, men man ser det lite här och var! I Usa är dermarollern stor bland kvinnor men även män.
För att vi ska kunna få så bra information som möjligt så tycker jag att ni ska läsa den här tråden på stylesearch:
www.stylesearch.se/snacka/Hud/2380226/Dermaroller-mot-hudbristningar-och-annat-skit-ii-/sida1/
Jag lovar att det är värt att läsa!
Många bara rollar på utan att tänka på konsekvenserna och vad som egentligen krävs för bästa möjliga resultat.
Det här med att vara noga att desinfektera rollern och huden innan användning. Krämer och oljor med vitamin som används efteråt.
Det råder även en viss diskussion hur OFTA man ska rolla. Läste en tidigare diskussion här på familjeliv att folk bara rollade på! Vilket inte är helt säkert!
Huden måste hinna läka innan man fortsätter nästa rollning. Även om det kan se bra ut efter en kort tid kan det vara en inflammation i huden och det kan bli värre!
Den här metoden tar tid och man måste ha tålamod!
Något om mig själv då också! Jag är en tjej på 21 år som varken är gravid eller har varit. Är 170 cm lång och väger 50 kg MEN har bristningar på lår och rumpa. Ganska många också! Så bristningar drabbar oss alla oavsett storlek och ålder!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-09 18:30
Kan även tillägga att jag har köpt mig en Dermaroller, och en massa produkter som hjälper läkningsprocessen och hjälper cellförnyelsen.
Jag ska påbörja behandlingen nästa vecka. Är ni med!=?