• pixie80

Fest lek där man får bla sockerbitar som tänder, engångsfat som öron och muggar som ögon. Vet du hur den går??

Hej!! Vi ska ha fest på fredag och då efterlyser jag den leken som man gör sittandes till bord då man får en påse med diverse saker som man efterhand ska sätta fast i ansiktet ( tror jag). Jag har lekt den på en fest och den är så rolig så man nästa kissar på sig men jag har helt glömt hur den gick till!! Kan du hjälpa mig att fixa en kul julfest eller har du kanske andra roliga lekförslag så skulle jag vara evigt tacksam!

Julkram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-10 18:23
    Tusen tack för hjälpen!!

• Svar på tråden Fest lek där man får bla sockerbitar som tänder, engångsfat som öron och muggar som ögon. Vet du hur den går??
  • Cerenna

Det är nog denna du tänker på:

Material per person:
    1 blå soppåse/skoskydd
    2 dessertpapptallrikar med ett kryss skuret i mitten för örat
    2 sockerbitar
    2 plastsnapsglas

1. Töm påsen och sätt den på huvudet!
    mel. Du borde köpa dig en tyrolerhatt.....

Nu har vi skaffat oss en löjlig hatt,
    bara därför att, locka fram ett skratt,
    Man skulle kunna tro vi fått fnatt,
    för att få det lite glatt

2. Sätt på pappersöronen!
    mel. små grodorna.....

/små festisar, små festisar är lustiga att se/
    /så gulliga öron av papper hava de/

3. meka in sockertänderna!
    mel. love me tender.....

Flabb med tänder, flabb med smil,
    gör att du blir "nice".
    Nu det händer, det blir stil,
    på ditt lilla "face"

4. montera snapsglasögonen!
    mel. leende guldbruna ögon.....

Stirriga glosiga ögon, kan jag förälska mig i,

stirriga glosiga ögon, med djup så man drunknar däri.

Ha så kul!

• Zelmilainen

finns hur många versioner som helst av den...

Vill ha bebis nuuu!!!
  • MissLillan

Den leken skulle jag också vilja veta hur man gör...

Har ett tips om en annan lek. Gjorde den på nyår för några år sedan och var jätte kul.
    Den går till så att alla på festen får ett uppdrag när de kommer
    tex Spela full, associera till din senaste semester heeeeela tiden, dra ordspråk ordvitsar hela tiden, gör konst av maten på din tallrik, ge komplimanger till en och samma person flera gånger osv

Detta var jätte roligt och alla gick och spekulerade i vad de andra fått för uppdrag. Den som sköter sig bäst är roligast vinner ett pris!

Hade en annan uppdragslek vid nyår för några år sen då man skulle leta/gömma champagnen till 12 slaget
    alla får en lapp med klockslag och plats typ 19.00-19.20 från damernas---->trappan (den ska då flytta på flaskan från toan till trappan utan att nån ser) sen när klockan är 19.30-19.50 så är det nästas tur att flytta champagnen från trappan till vart det nu står på lappen... du har facit vem som sköter vad och vid klockan 12 ska champagnen finnas på ett speciellt ställe. gör den det har alla gjort sitt gör den inte det får man ju börja leta efter den....... man kan ju börja lite innan 12 slaget och kolla så man kan dricka den vid 12.....

Svar på tråden Fest lek där man får bla sockerbitar som tänder, engångsfat som öron och muggar som ögon. Vet du hur den går??