• Sessilou

har ont i hela kroppen - pga amning?

Blir så attans stel när jag suttit ner en stund och ska resa mig.
    Eller när jag vaknar på natten och ska gå upp och kissa, så stapplar jag som en gammal tant för det värker så mycket i fötterna, benen osv. Känner mig nästan reumatisk.

Hörde häromdan att det beror på amningen.

Är det så? Nån annan som känner samma sak? och vad sjutton beror det på?

Less is more=)
  • Svar på tråden har ont i hela kroppen - pga amning?
  • Delfinen

Aldrig hört att det skulle kunna bero på amningen! Jag är också stel. Men kan ju ha å göra med en MASSA saker;
    -hormoner
    -sämre muskelmassa
    -druckit för lite
    -för lite omega
    osv osv osv osv

• solgumman

Det där känner jag verkligen igen. Jag är oxå svin stel framförallt i benen, känns som det har blivit så sen min dotter föddes, hon är 4 och jag ammar.
    Har tänkt mycket på det och det känns som om det har blivit så pga av att jag sitter mycket på lika sätt när jag ammar. Men jag vet inte riktigt.

• solana

Känner i gen mig. Jättestel då jag suttit en stund. På morgonen tar det en stund innan jag lyckas stappla mig ner för trappan! Försvinner när jag mjukat upp mig lite. Helammar också sedan tre månder tillbaka men det var ju likadant under graviditeten. Trodde det skulle släppa dock.

• Sessilou

ja att det beror på hormoner tänkte jag oxå.
    men skumt...man undrar lixom vad det ska va bra för!

skitjobbigt ju...

Less is more=)
  • parvati

Det beror antagligen på fel ställning när ni håller barnet. Köp en ammningskudde (då slipper ni hålla uppe barnet).och tänk på att slappna av i axlar och nacke.

• kajo8

Jag är också jättestel! Stapplar fram omjag har suttit ett tag,om jag böjer mig ner så måste jag resa mig upp jättesakta för det gör sååå ont i ryggen. Jag ahr inte tänkt på att det kasnke har med amningen att göra?

• Sessilou
    parvati skrev 2009-12-11 21:19:43 följande:
    Det beror antagligen på fel ställning när ni håller barnet. Köp en ammningskudde (då slipper ni hålla uppe barnet).och tänk på att slappna av i axlar och nacke.
    nej den värken jag talar om sitter i lederna, främst i benen, höfterna och fötterna.
    Less is more=)
Svar på tråden har ont i hela kroppen - pga amning?