• fröken frida

Vilken buljong är mjölkfri?

Min son är mjölkproteinallergisk så plötsligt blir allt det där med maten så jobbigt...Vilken buljong är egentligen mjölkfri? Vilken fond? Tacksam för svar från någon som VET.
    *Kram*

• Svar på tråden Vilken buljong är mjölkfri?
  • missteddy

alpnaering buljonger är det

• fröken frida

Känner jag inte till, vart köper man den? Ingen som har koll på om Knorr har någon som är garanterat mjölkfri? Hur är det med Toutch of taste (heter de väl de där fonderna)? Det står ju vegetabiliskt fett på allihop?

Kom igen nu, ni mjölkmammor som kan, PLEASE!

• SrbUmö4M3

Icas eget märke, den buljongen är mjölkfri. Fond är lurigt, ring dem och fråga, det brukar jag alltid göra när jag blir osäker. Vegetabiliskt fett ska ju vara mjölkfritt, men det är inte alltid det stämmer tyvärr. Knorrs buljonger använder inte jag, de kan inte garantera 100 % mjölkfritt.
    Lycka till från en annan mjölkmamma=)

• Kajak

Ja ICAs buljong är mjölkfri, den köper vi alltid, även innan vi fick veta att sonen inte tål komjölk.

• missteddy

fröken frida skrev 2009-12-10 11:21:41 följande:

Känner jag inte till, vart köper man den? Ingen som har koll på om Knorr har någon som är garanterat mjölkfri? Hur är det med Toutch of taste (heter de väl de där fonderna)? Det står ju vegetabiliskt fett på allihop?Kom igen nu, ni mjölkmammor som kan, PLEASE!
    genom en återförsäljare eller på hem sidan. den innehåller inget salt heller
  • MoM

Fond'er kan vara lurigt, precis som nån innan sagt.

Biofood har en KRAV-märkt, ekologisk & vegetarisk grönsaksbuljong som vi brukar använda oss av.
    Den köper vi på coop. Innehåller 8 tärningar som ger 4 liter.

Lycka till!

Svar på tråden Vilken buljong är mjölkfri?