• TessenT

Lanzarote

Någon som varit på Lanzarote med småbarn?

Vi ska åka med solresor.

Nyfiken på terräng för vagn å vad de har för barnmat å blöjor.

Tack

• Svar på tråden Lanzarote
  • Kickanwiden

Vi har vart där tre gånger med barnen..
    Barnmaten är som här hemma.. finns på burk och blöjor finns men dom är DYRA .
    Så släng gärna med ett paket.
    Annars är det supermysigt där för både stora o små.
    Ha en bra resa!

• Augustiblomman

Välling är väl det enda som inte finns att få tag på! Ett tips är att fråga på apoteket ifall man inte skulle hitta det man är ute efter i mataffären. Jag vet inte vad som är dyrt i blöjväg, TessenT, men ett jumbopack Pampers (som i Spanien heter Dodot, med 80-100 blöjor beroende på storlek) kostar runt 22 euros på Lanzarote.

• Augustiblomman

Oj, glömde svara på en fråga! Vad gäller terräng beror det lite på vart på Lanzarote du ska, TS. Det kan vara backigt och med höga trottoarkanter!

• Angelica1979

Hej!

Jag kom precis hem från Lanzarote. Var i Puerto del Carmen i 3 dagar och i Playa Blanca i 4 dagar. Reste med en 4-åring och en 4,5 månaders bebis + min mamma som är 71 år.

Vi rörde oss mest runt när vi bodde i Puerto del Carmen. Där är det ganska jobbigt att ta sig fram med barnvagn. Mycket nivåskillnader, backar och trottoarer som ibland är för smala för vagn. Bilarna kör ofta fort så man får vara försiktig när man ska ta sig över gator.

Många trappsteg för att ta sig ner till Playa Grande, ett tips är att bada vid den mindre stranden till vänster om Playa Grande (precis nedanför gatan som heter Anzuelo). Där gick det att ta sig hela vägen ner.

Strandpromenaden är dock bred och där är det lätt att promenera. Ju närmare stranden och strandpromenaden man bor, desto lättare.

Vi köpte ett paket Pampers med 16 blöjor i för 9 Euro. Ganska dyrt, men skönt att slippa släpa med hemifrån. Det finns även andra märken som är lite billigare.

Ha en skön resa!

/Angelica

Svar på tråden Lanzarote