• grannkatten

Resa till Grekland eller Cypern i mars/april - var ska vi åka?

Vi är en barnfamilj med en 5-åring och en 10-åring som vill åka till antingen Grekland eller Cypern nu i mars eller april.

Vi vill ha ett bra hotell, stort och roligt poolområde och inte alltför mycket fulla ungdomar... Fin strand och gärna nära ett bra vattenland...

Vad skulle ni rekommendera?

• Svar på tråden Resa till Grekland eller Cypern i mars/april - var ska vi åka?
  • Matillin

Cypern är jättefint, men är inte mars april lite kallt?
    Vi ska också resa runt den tiden, men jag tänker att greklande fortfarande är för kallt då, det är ju knappt så vattnet är uppvärmt i maj?

• nilla 1972

Cypern, larnaca var jag i höstas, det var underbart trevliga människor, bra mat, varmt i havet då men på våren är det kallare. Det fanns brochyrer om något vattenland utanför larnaca i en annan stad , by vet ej, kollade inte det så noga. men sök på nätet så hittar du säkert.
    Stranden var mjuk o fin sand, slät och bra havsbotten och långgrunt, men just på larnaca lite mörkare sand så tunn å fin, men det är ju bara att skölja av sig. Bra med det långgrunda med barn.
    hoppas ni hittar en bra resa, men ja skulle nog ta den någon månad senare.

• frun01

Jag tycker att grekland var så mycket vackrare än cypern... Jag tycker det är jobbigt med mycket turister som på cypern...

• nilla 1972
    frun01 skrev 2009-12-15 00:35:33 följande:
    Jag tycker att grekland var så mycket vackrare än cypern... Jag tycker det är jobbigt med mycket turister som på cypern...
    grekland är nog jättefint, cypern i slutet av sept. var det knappt några barnfamiljer och inte så mycket turister, och knappt några barnfamiljer då på hösten. så det beror ju på när man åker
  • tre barn o hund

Cypern har jag bara varit på under högsommar så det kan jag inte uttala mig så mycket om, däremot har jag varit på Kreta under alla årstider.
    Till att börja med så kommer du inte med charter till Grekland innan april, tror apollo börjar i mitten på april.
    Den absolut finaste tiden jag varit där är månadsskiftet mars/april, det är behaglig temperatur runt 18 grader, men räkna inte med att bada i vare sig havet eller bassäng om du inte är vinterbadare Ytterst ovanligt med uppvärmda pooler och medelhavet har ännu inte värmts upp.
    Däremot är det otroligt grönt och frodigt och hela Kreta exploderar av gulblommande ginst!

Svar på tråden Resa till Grekland eller Cypern i mars/april - var ska vi åka?