• GussanGos

Illamåendet tillbaka i vecka 32!?

Åh nej, nej, nej... Jag som mått så bra och lämnade illamåendet bakom mej kring vecka 16-18. Men sen förra veckan 31 och nu denna vecka 32 så har jag börjat må illa igen mest hela tiden. Inget är bra, jag är akut hungrig, och sen blir jag mätt så snabbt så fort jag ätit nåt litet, illamåendet försvinner inte med det. Försöker ta frisk luft, vila... Jag kan vakna mitt i natten av att jag mår så illa! (ligger inte på ryggen då).

Suck och gråt *beklagar mej* Det är så otrevligt att må illa. Är det bara till att börja med postafen igen nu alltså?

Nån mer som illamåendet kommit tillbaka för sent i graviditeten. Vad gjorde ni för att lindra det?

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
  • Svar på tråden Illamåendet tillbaka i vecka 32!?
  • luckyme83

jag hade inget illamående i början..
    men däremot mot slutet..tror det beror på att allt trycker på magsäcken...
    jag blev mätt väldigt fort och mådde illa när jag hade ätit =/

• Southern Belle

Det är inte helt ovanligt att man mår illa i slutet av graviditeten och det är ofta fysiskt betingat, livmodern är stor och trycker på mage och tarmar. De muskler som dessa organ består av påverkas av graviditeten och det påverkar i sin tur matsmältningen. Prova att äta små måltider och undvik svårsmält mat.

Lycka till!

• Farfalla

Jag fick oxå tillbaka illamåendet..
    Men jag antar att det för mig handlade om att jag hade lågt blodtryck under den tiden. För när det blev bättre försvann oxå illamåendet.

Men sen kan jag få tillbaka det om jag har dom höga mammabyxorna även om dom inte direkt trycker på magen så blir det så iallafall.
    Så nu går jag bara i sådana som slutar under magen..

• Ruggugglan

Jag har mått illa ett tag nu och jag är i v. 33. Mådde inte illa i början denna gången.
    Men jag har funderat på om det kan vara pga Niferexen jag tar varje dag. För det har blivit värre när jag ökade dosen.

Sedan kan ju magen mkt väl pressa på mkt annat där inne.

BF 24 januari.
  • number4

Hej! Prova med receptfria medel mot magsyra, typ losec mups. Jag tar dem dagligen och det gör underverk för välbefinnandet. En morgon och kväll, så slipper man det allra värsta. Ätandet är svårt ändå, trångt är det ju, men illamåendet och magontet hålls under kontroll (för mig i varje fall). Lycka till!!!

• number4

Glömde säga att jag är i vecka 34 och har haft problem sen vecka 31 ungefär.

• Jonthes moster Milla

Jag är i v. 40 idag (39+0) och jag fick oxå tillbaka mitt illamående för några veckor sen men mycket sur magsyra och kräkningar. Jag håller med number4, testa losec mups, dom gjorde susen för mig med. Är inte helt bra men det värsta har gått över iaf. Jag har sen två veckor tillbaka ätit 20mg om dagen. Nu väntar jag bara på att bebben ska komma ut så jag slipper alla dessa krämpor =)

• GussanGos

Tack för alla era svar!

Ska absolut köpa lusec mups då, och tänka på att alltid äta små portioner.
    Jaa...och sen stå ut lite till, lite lite till...sen är bebis snart här och jag blir befriad från alla krämpor...halleluja!

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
Svar på tråden Illamåendet tillbaka i vecka 32!?