Blod öra
Någon som har varit med om det på sin hund??
Skall till vet i morgon för att tömma å få cortison..
Hur blev det med örat på eran hund efter det??
Någon som har varit med om det på sin hund??
Skall till vet i morgon för att tömma å få cortison..
Hur blev det med örat på eran hund efter det??
Jag kände en kille förr som hade en greyhound som hade blodöra titt som tätt. Vet inte om det är något återkommande (alltså om de har fått det en gång så har de lättare att få det igen), men han åkte också och tömde det hos veterinären, men till slut så började han snitta det själv.........(låter sjukt, nu när man tänker tillbaka på det). Men denna hund hade problem med att det kom tillbaka........
Lycka till!!!!
Min mamma har en katt som fått blodöra men veterinären gjorde inget och lät den vara så nu har han fått blomkålsöra som de kallar. Hade en katt som veterinär punkterade och sydde med ståltråd så att han inte skulle få blomkålsöra men det blev inte så fin ändå.. Hundar o katter får det om dom slår öronen mot något eller kliar öronen ofta.
Min hund har haft problem med öronen sen han var valp & vet. har ingen förklaring till varför han kliar sig så.. Men min teori till varför han har fått det är att han har skakat sig & slagit i bokhyllan.. Nu är det tömt å han går på antibiotika för örat så nu hoppas jag inte att det kommer tillbaka... Är glad att jag fick gjort det samtidigt som kastreringen..
Hej.
Det kan räcka att de skakar kraftigt på huvudet så får de blodöra. Våran hund, (avliden), fick blodöra vid öroninflammation. Han skakade på huvudet så mkt. De skar upp, satte drän o medicinera. Örat blev fint.
Hoppas det går bra med er vovve imon.
Min hunds öra blev som vanligt efter, men veterinären sa med att det kan komma tillbaka när det väl kommit en gång, men än har vi inte märkt nåt och det va över 1 år sen han fick det, och då troligtvis av att han slagit av brosket i örat mot typ en bordskant eller annat. Han blev tömd, fick drän och antibiotika i 10 dagar.