• Älskarlivet

Ni som slutat med p-piller. Mår ni bättre?

Ni som slutat med p-piller. Mår ni bättre nu, är ni gladare?

Jag har en vecka strax innan mens som jag lider ganska mycket av depression. Och undrar lite om det kanske går över om jag slutar med p-pillerna.
    Någon som haft samma?

• Svar på tråden Ni som slutat med p-piller. Mår ni bättre?
  • Morbid Mistress

Ja jag märkte enorm skillnad när jag slutade med hormoniella p-medel

• Älskarlivet

vilka tog du?

Blev du gladare?

Jag blir en tänkare under min sk. "deppivecka"...... Jag tänker alltid mycket men just då tänker jag extremt mycket. Hittar nästan saker att vara deppig över. Skitjobbigt är det.

Det räcker med att min sambo pussar mig 1 gång mindre än han brukar så tror jag att han inte äslkar mig längre.
    NÅGOT överdriven förklaring men de tär åt det hållet....

• Morbid Mistress

Förstår rätt bra vad du menar

Har ätit både vanliga p-piller samt minipiller och slutade med detta för omkr 3 år sedan. Eftersom jag redan utan piller har vissa nedåtperioder så återkommer de regelbundet även nu men förut var svackorna djupre och kom mer ofta

• Älskarlivet

Det är sååå jobbigt att vara en tänkare. Jag har också extremt svårt att sluta tänka.
    Det är inte så att jag går runt och inbillar mig saker men jag förstorar saker mycket.
    Ja som det jag skrev innan......
    Jag är en självsäker tjej för det mesta men är ändå rädd att man ska förlora den man älskar mest. Det är givetvis alla männsikor, men alla går inte runt och tänker på det ofta.

Vi ska ev. sluta med p-pillerna till nyår..... Men så slog tanken mig innan att det kanske var därför jag mår extra dåligt ibland.

• Pärlan81

Jag har slutat med mina, och jag är gladare Jag brukar bli lite mer PMS:ig av hormoner. Mini pillerna var värst. Jag var som ett åskmoln mot sambon, slutade med dom direkt.

• Hexx

jag slutade oxå med allt vad preventivmedel heter lååång innan vi bestämde oss för att skaffa barn.
    Jag hade nog prova allt, p-spruta, minipiller o p-piller.
    Ca ett halvår efter att jag slutat försvann mina deppresioner.
    Och jag fick tillbaka min sexlust som hade varit spårlöst försvunnen allt för länge.

• Älskarlivet

Jag måste sluta snart känner jag när ni berättar.

Mår så dåligt när jag kommer i såna här svackor.

• Tuzza

För mig har det blivit tvärtom...får massa mer pms-besvär och deppighet nu sedan jag slutade med dem...Man är väl olika..

• lillvilda

japp!! jag mår bättre..grät lätt förut när jag åt ppiller och hade många dagar då det mesta kändes svart..nu mår jag mycket bättre!!

• Blue

Det är iofs länge sedan jag slutade med mina p-piller, men jag märkte en enorm skillnad. Inte för att jag var jättedeppig när jag åt dem men när jag väl slutade med dem så märkte jag hur mkt bättre jag mådde. Jag kunde helt plötsligt bli överlycklig för att solen sken ute igen eller för andra små saker. När jag åt p-piller tycker jag att jag gick i något vakum, var aldrig riktigt glad och aldrig riktigt ledsen...Trist!

• JennyL25

´jag slutade med dem ett tag då jag vilel bli gravid, nu har jag börjat igen tyvärr....

Märkte ochså enorm skillnad!!!!!Man va sugen på sex hela tiden när man inte åt p-pillrena. Och hade inte lika mycket pms heller.
    Vill egentligen inte äta p-piller men har inget val.
    Funderar på spiral då man slipper hormonerna som spökar

• Hexx

Vi använde faktiskt kondom. Funkade jätte bra. Jag ville inte ha mer hormoner i mig....

• septbebis

Oh ja! Jag hade jämt huvudvärk och var ständigt irriterad då jag åt p-piller. Slutade med dem och blev genast fri från både huvudvärk och dåligt humör.

• planB

Hej! Jag har provat 7 olika p-piller och p-ringen, sen slutade jag och jag mår såå braa! Kommer aldrig mer att äta nåt sånt skit :)

• narie24

Jag kände nog mer som om att man var mer känslolös, aldrig jätteglad å inte heller jätteledsen. Åt piller i ca 9-10 år och har varit utan i ca 1,5 år nu.

Tyvärr så har jag mer brutala menstruationer nu, med mycket värre pmshumör....

• Neko

Jag var deprimerad i flera år när jag tog minipiller, det är helt borta nu någon månad efter att jag slutat med dem. Nu har det gått nästan ett år sedan jag slutade och jag är fortfarande jätteglad :) Så skönt att det vara var det som var problemet, och så synd att jag inte upptäckte det tidigare än jag gjorde :P

Svar på tråden Ni som slutat med p-piller. Mår ni bättre?