• Pearl22

Hemgjord lasagne till 11-månaders, ok att använda färdig ostsås?

Som rubriken lyder... Har mestadels gett lillan burkmat och vill gärna ge henne av vår vanliga mat nu, men tycker vi har rätt mycket salt i det mesta. Tänkte nu göra en lasagne och inte salta någonting i köttfärsen, så hon också kan äta. Men tänkte även använda färdig ostsås, keldas simply cheese, är det okej?

• Svar på tråden Hemgjord lasagne till 11-månaders, ok att använda färdig ostsås?
  • Pearl22

Va bra :) Tack! Har ni några tips på vad jag kan krydda lasagnen med också? I vanliga fall brukar jag ha i salt, peppar, grillkrydda och chili eller tacokrydda... är väl egentligen bara peppar som är "barnvänligt" i detta fall...

• Birgitta L

Svar till Slania:

Du kan göra precis som du brukar. Din lilla är ju nästan 1 år och då är det ok med salt och vilka kryddor som helst.

• Hannah76
    Pearl22 skrev 2009-12-10 11:48:25 följande:
    Va bra :) Tack! Har ni några tips på vad jag kan krydda lasagnen med också? I vanliga fall brukar jag ha i salt, peppar, grillkrydda och chili eller tacokrydda... är väl egentligen bara peppar som är "barnvänligt" i detta fall...
    Jag har alltid kryddat mina barns mat som vanligt, med olika kryddor - det är bara salt man ska undvika när de är under 1 år.
  • Hannaliten

Jag ger dottern som är nästan 1 av vår vanliga kryddade mat. Igår hade hon grillad kyckling med ris och bearnaise sås och hon älskade det.

Svar på tråden Hemgjord lasagne till 11-månaders, ok att använda färdig ostsås?