Överviktig sambo (man)
Har ett problem som jag inte vet hur jag ska hantera....
Har varit sambo i 15 år och har 2 underbara barn med min kille. Problemet är att han när vi träffades var ganska smal och såg bra ut, det gör han självklart fortfarande.. Men han väger nu ungefär 140 kilo....det är 45 kilo mer än när vi träffades. Jag kan inte bli attraherad av honom fysiskt och har pratat med honom om det och han säger att han försöker att gå ner i vikt.
Jag anser inte att det är så då jag har hittat chokladpapper i hans bil och vet att han äter kakor om det finns hemma.
Jag är självklart inte heller i lika gott skick som för 15 år sedan, men trots 2 graviditeter och en liten viktökning i samband med det så väger jag ungefär som innan.
Han har varit överviktig i flera år och sexlivet finns inte. Åtminstone inte tillsammans.
Vill känna mig kär och nyfiken igen, inte avtänd och skämmas över min man.
Tyvärr så gör jag det nu...tänker att folk undrar hur jag kan vilja ha en så tjock man,,,det vill jag ju inte...det var inte det jag föll för...
Låter säkert utseende fixaerat, men kan inte hjälpa denna känsla.
Har trots allt stannat i alla år trots detta...men är rädd för vad som kan hända om jag hittar nån annan attraktiv man att bli kär i...vill ju egentligen ha min sambo kvar, men då gärna 45 kilo lättare...
Vi har pratat om operation, men jag vet att om han bara vill kan han gå ner i vikt utan operation som ju kan vara farlig.
Han har också haft problem med hjärtat och har c-pap (andningsapparat) på natten då han har sömnappnéer.
Vad ska jag göra?
Hur länge ska jag gå utan intimitet och lust till min man?
Ska vi separera?
Det sistnämnda känns inte bra då vi har 2 underbara barn som vill att vi bor ihop.
hjälp.
Lisa