• Novemberstjärnan

Att ligga och dra sig...

Efter att man sovit en stund tillsammans på dagen är inte att tänka på.
    Lillen sov som en stock, öppnade ögonen, kröp ner från sängen och gick iväg. På mindre än en minut.
    Hade gärna legat och dragit mig en kvart till..

Likadant är det på morgonen, så fort han slår upp ögonen och kommer ner på golvet så är det full fart iväg!

Är alla barn såhär?

• Svar på tråden Att ligga och dra sig...
  • luckyme83

min son är snart 8 månader och jag försöker vänja honom vi att vilja ligga och dra sig lite =)
    nu när han vaknar så brukar jag hämta honom till min säng så ligger vi och kramas en stund innan vi går upp och äter gröten..
    men kan tänka mig att så snart han kan gå så kommer han nog inte vilja gosa med mamma =(

• Birgitta2

Många barn är oerhört pigga direkt när de vaknar. Min son var det. Däremot min dotter låg och pratade med kaninen och nappen tills jag hämtade henne. Hon kunde ligga och jollra i 2 timmar!

• ninnione

ensam i sin säng i sitt rum kan hon ligga bra länge o prata med sin kanin o sjunga för den o så. men med mamma o pappa har hon itne velat ligga kvar o gosa mer än max 1 min sen hon lärde sig krypa vid 5 månaders ålder. nu vid snart 2 års ålder har vi gett upp hoppet att få mysa med henne på mornarna...:P

• Zezana

Jag ligger nästan alltid & myser med sonen (som nu är 1 år) både på morgonen & efter vilan mitt på dagen, han älskar att gosa i sängen

• Novemberstjärnan
    Zezana skrev 2009-12-10 22:27:11 följande:
    Jag ligger nästan alltid & myser med sonen (som nu är 1 år) både på morgonen & efter vilan mitt på dagen, han älskar att gosa i sängen
    *avundsjuk*

Teo tror nog han missar världens grej om han ligger kvar o drar sig!
  • Lussekatten87

Min son är likadan,så fort man väckt honom så vill han upp direkt!Helt yrvaken o allt haha..
    Men vaknar han av sig själv i sitt rum,så kan han sitta ett bra tag,upp till 30 minuter iallfall och prata med sig själv.

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • PiaDaniel

Min dotter är precis sådär! Man hinner inte ens öppna ögonen så är hon borta!:) Haha

• miomin

Vi brukar ladda med lite böcker och leksaker nära sängen som vi plockar fram när dottern vaknar om mornarna. Dem kan hon underhålla sig med en bra stund och på så vis får vi chans att ligga kvar i sängen och dra oss.
    Ett annat tips kan vara att ha något ätbart i närheten, typ en banan eller brödbit, som barnet kan mumsa på en stund innan man stiger upp. Då slipper man stressen med ett hungrigt barn som måste ha frukost på en gång när det vaknar.

• Smilla 78

Här har varken leksaker eller mys funkat, upp direkt och fullt ös

Lycklig mamma till Neo och Noel!
  • Kya

Oftast myser vi när Filip har nyvaknat. det är inte ovanligt att vi ligger och drar oss i sängen i 30-50 minuter... urmysigt. men i morse fick jag en chock för då vaknade han och skulle upp direkt. skiiiiiiitjobbigt när man är van att få dra sig

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • muffin

Min 2 åring brukar komma in till oss runt 6.00, somna om för att sedan vakna runt 8.00, sedan ligger vi alla och drar oss till 9.00. Hon brukar sjunga, titta i någon bok eller så ligger vi bara ock kramas.

• måntroll

jag har tv i sovrummet så när min lilla tjej vaknar slår jag på barnkanalen,, så kan jag vila en stund till

• Minigolf

Jag har det som de flesta verkar ha det. Han vaknar, gapar och undrar varför jag eller mamman inte kommer, blir väldigt högljudd och sen när vi väl lyfter ur honom ur sängen så kör han i ett enda läge tills han sover middag. Efter middagen likadant fram till nattningen. Puh! Men hellre så här än tvärtom och livslusten smittar ju också lite grann.

• Yanksan

Mina barn är superbra på att gosa, mycket bättre än min man... Min 2,5-åring brukar säga "Mamma vi kan väl gosa lite?" Han är ganska segstartad efter middagsluren o vill gärna mysa en stund då.
    Jag njuter o hoppas att detta ska hålla i sig!

Svar på tråden Att ligga och dra sig...