• Liten blir stor

Knappt någon mens efter pergo

Hallå!

Jag har ett litet problem.. Jag får knappt någon mens av pergo.. Har iallafall inte fått det nu dessa två kurer som jag ätit. Denna gång är det visserligen mer färgat än vad det var förra månaden, då var det bara rosa flytningar som varade i 7 dagar.
    Denna gång har det varit lite rött/mörkbrunt, men det kommer ingen mängd att tala om..

Har alltid blött hur mycket som helst förut, men nu efter avslutad amning sedan 4 månader tillbaka så har jag inte blött något alls nästan.

Är så himla rädd att min pco ska ha blivit värre efter förlossningen för 7½ månad sedan.

Hur har det varit för er som har ätit pergotime? Har ni haft obefintlig "mens" efter pergokur?
    Jag vill så gärna ha ett syskon till mitt barn. Och är rädd att slemhinnan inte vill bygga sig stor och fin.. för då finns det ju ingen chans att någonting fasnar på den:(

• Svar på tråden Knappt någon mens efter pergo
  • mammaNena

men har du inte varit på vul efter pergon? jag va där nästan varje månad i 1 års tid för att mäta slemhinnan och kolla antal äggblåsor!

• Strix

pergo är ökänt för att ge tunnare slemhinna och då kan även mensen bli mindre. Se till att din slemhinna kollas på VUL vid tid för ÄL.

• Liten blir stor

Nej vi kollar varken blodprover eller med VUL. Lite knäppt kanske.
    MEN.. Nu blöder jag hur mycket som helst, så slemhinnan var nog inte för tunn ändå. Bara det att jag fick en flytning innan mensen kom igång på allvar.

Nu har jag påbörjat en ny kur och hoppas på mirakel.

• Agoo

Pergo för mig har gjort att menscykeln blivit längre :S Nu har jag visserligen bara ätit 1 kur, äter just nu kur nr 2 så får väl se hur de blir nästa gång om man inte lyckas bli gravid...

• smulan9

Hej hej!
    Har precis ätit klart min 2:a pergo kur o tyckte med att mensen va konstig nu innan..
    Fick rosa flytningar först i 3 dagar sen som vanligt i ca 3 sen bara helt borta....
    hm....

• Liten blir stor

Jag får också längre cykel med pergo.. 35 dagar blir den.. Men nu hoppas jag att vi får ett plus istället för mens! skulle bli så lycklig då!

Svar på tråden Knappt någon mens efter pergo