pergo, dag 4 eller 5 vilken skillnad?
gyn har sagt att jag ska ta mina tabletter dag 4 eller 5, blir det tidigare ägglossning om jag börjar dag4?
gyn har sagt att jag ska ta mina tabletter dag 4 eller 5, blir det tidigare ägglossning om jag börjar dag4?
*puffar*
Är också nyfiken...
Vissa tar dag 3 redan. Vad är skillnaden?
puff vill oxå veta
Idag fick jag äntligen ett svar på den här frågan av min läkare - har också undrat länge! Tydligen kan effekten bli kraftigare om man tar tidigare i cykeln, dvs större risk för överstimulering. Tidigare ÄL är också en möjlighet. Själv tar jag dag 3-7 numera och det verkar fungera bra för mig.
ok , tack för svaret.
Absolut. Håller tummarna för att det tar sig för dig denna gången.
inga76, en fråga till. Om man fått "order" att ta pergo från dag 5, så ska man vänta 16 dagar till verkstan. Men om man tar redan på dag 3 ska man ha verksta dag 14 då?
För min del blir det så. Jag har visserligen inte fått några förhållningsorder om antal dagar, men eftersom de mäter folliklarnas storlek på CD12 på mig, så kan man räkna ut det på ett ungefär sedan - på CD14 är de runt 16 mm, och då är det ju läge för verkstad, om man vill ha några simmare som väntar när ägget kommer ut i äggledaren. Men positivt ÄL-test har jag inte fått förrän på CD16, trots att jag tar kuren så tidigt. Gissar att allt det här också är rätt individuellt.
Lycka till till dig också!
Tack! Håller tummarna för oss båda. Det är helt klart nervöst att sätta igång första gången med något sånt här. Man är ju medveten om att det kanske inte blir något fast man tar tabletter.