• Anonym (Fegis)

Gör ni er fina inför förlossningen?

Jag har en fundering angående hur alla tänker om att raka/vaxa underlivet innan förlossningen. Jag hade själv inte en TANKE på det innan jag tittade på en TV-serie där det verkade JÄTTEVIKTIGT för en gravid att göra en brazilian-wax innan hennes förlossning.

Jag vågar inte fråga någon jag känner hur de gjort... är väl lite feg, men undrar hur ni andra gjort med behåringen där nere?

• Svar på tråden Gör ni er fina inför förlossningen?
  • Veladis

Det spelar ju ändå ingen roll när man oftast vänder ut och in på underlivet, blodar ner och bajsar på sig. Ansning av underlivet då är som en fis i rymden. Totalt bortkastat.

• Anonym

haha..försök att raka dig med en stor mage i vägen =)

Nej, raka sig gjorde jag inte......

• Anatha

Jag har låtit det växa ut för jag inte når att raka nu när jag är höggravid och för att jag inte vill få stubb samtidigt som jag ska läka efter förlossningen.

Jag skiter fullståndigt vad andra tycker om mitt underliv sambon har kommenterat det med att omväxling är trevligt så vi är nöjda.

• Hannah74

Jag gjorde faktiskt det, trodde inte jag skulle bry mej, men när värkarna satte igång så tog jag lite hårborttagningskräm och tog bort det mesta/värsta runt blygdläpparna, trekanten fick vara kvar (det skulle jag dock tycka vara pinsamt- lägga mej där helt rakad). Tänkte mest det var bra ifall de skulle sy, och även lite fåfängt att sambon kanske skulle titta och då ville jag vara fin (eftersom jag rakar mej i vanliga fall)
    Benen rakade jag med, vilket jag inte är så noga med i vanliga fall, men tyckte jag ville göra det.

• Anonym

Ingen idé att bry sig anser jag. Bara tanken på att ha hår på utväxt i ett ömmande svullet och sytt underliv är obehaglig. Och som mååånga andra sagt - ingen på förlossningen bryr sig ett skit om hur du ser ut när du föder! De som själva hinner tänka på hur de ser ut är nog inte så många de heller...

• Stårschan

Hade inte en tanke på något sådant! Varför skulle jag? Såg du TV-serien och tyckte att hon verkade NORMAL som nödvändigtvis skulle ha en brazilian wax innan förlossningen?

Det är trevligt att titta på gymnaster. Mycket trevligt!
  • Anonym (fåfäng)

Har jag gjort alla 4 gångerna. Blir en hel del rakande eftersom man aldrig vet när det är dax.. Känns bra tycker jag eftersom det oftast blir några undersökningar före själva förlossningen.När man inte kunnat se muffen på flera månader så vill man ju inte mötas av ett hårigt monster när man äntligen ser den:)Känns liksom bättre för mig.. Och även om det är vanligt så bajsar inte alla ner sig under förlossningen!!!:)

• Anonym

Jag har finjusterat veckan då man ha bf och fått för mig att ha målade tånaglar
    Att fixa sig e ju bara skönt för en sj och med inte allt för mycket hår där nere när man ska pressa ut en bebis så e det ju bra de slipper ta fram trimmern för att hitta hålet haha...

• Ria

Jag orka inte bry mig, det gjorde ingen annan heller. Man tänker lixom inte på annat än att klämma ut ungen.

Svar på tråden Gör ni er fina inför förlossningen?