• Lilaa

Vad ska ni köpa i julklapp till era flickor på 7 år?

Jag har en brorsdotter som är sju år men behöver lite ideer vad jag ska köpa till henne i julklapp. Hon har typ allt och hon gillar hästar och att rita. Vad ska era flickor få?

• Svar på tråden Vad ska ni köpa i julklapp till era flickor på 7 år?
  • Majsan70

Vår tjej på 6.5 år skall få en sidenpyjamas i kinastil.
    Hanna Montana The movie, en digitalkamera (ordentlig sådan), Nattlampa i form av en sköldpadda med stjärnhimmel, set med glaspärlor o lite annat smått o gott. Ja käder är ju överlag en poppis present till henne.

• Madicken 71

Min tjej älskar allt som har med pyssel att göra, så det blir en hel del sånt. Bok, memory spel, disney dusch tvål, el tandborste, cd med musik, pippi film, smink (barn), hello kitty glas, pyjamas mm.

• Mälaröbo

Min dotter skulle ha fått ett Nintendo Ds, men hon skaffade ett själv efter att ha sålt jultidningar så nu blir det istället 3 spel till konsollen, pet shop-hus, pyssel, kläder och sminkhuvud.

• fjollan

Om hon gillar att rita så köp lite olika rit och pysselgrejer till henne. Finns ju hur mycket olika som helst både på leksaksaffären och på panduro.

Vi har köpt lite barbie-kläder, lego och möbler till dockhuset.

• Lilaa
    fjollan skrev 2009-12-16 12:24:20 följande:
    Om hon gillar att rita så köp lite olika rit och pysselgrejer till henne. Finns ju hur mycket olika som helst både på leksaksaffären och på panduro.Vi har köpt lite barbie-kläder, lego och möbler till dockhuset.
    Rit grejer köpte jag när hon fyllde år i November men jag köpte polly pocket med hästar. hoppas hon blir glad.
  • MumsMaräng

Lite läsa-självböcker börjar det ju bli dags för i den åldern. Fint pennfodral med glitter-gelpennor och roliga sudd och sådant. Som faster kanske ett fint presentkort på en middag/lunch på riktig restaurang, bara ni två- eller ett biobesök bara ni två (Alvin och gänget 2) har premiär på juldagen och är lämplig för 7åringar). En jordglob är ju alltid intressant i den åldern. Gärna en sådan som kan lysa spännande när man gått och lagt sig på kvällen. Ett paket med baddräkt, schampoo med god doft och simglasögon och ett presentkort på badhusbesök med Faster?
    Tänk att det är så mycket lättare att hitta på åt andra än sig själv... Jag har lika ont om julklappsidéer jag som du...
    God Jul till dig!

• Lilaa
    MumsMaräng skrev 2009-12-17 16:47:53 följande:
    Lite läsa-självböcker börjar det ju bli dags för i den åldern. Fint pennfodral med glitter-gelpennor och roliga sudd och sådant. Som faster kanske ett fint presentkort på en middag/lunch på riktig restaurang, bara ni två- eller ett biobesök bara ni två (Alvin och gänget 2) har premiär på juldagen och är lämplig för 7åringar). En jordglob är ju alltid intressant i den åldern. Gärna en sådan som kan lysa spännande när man gått och lagt sig på kvällen. Ett paket med baddräkt, schampoo med god doft och simglasögon och ett presentkort på badhusbesök med Faster?Tänk att det är så mycket lättare att hitta på åt andra än sig själv... Jag har lika ont om julklappsidéer jag som du...God Jul till dig!
    Det var många bra tips, Tack
  • bustjejen

Min 7 åriga dotter (också hästintresserad), ska få Nintendo DS m spel, ryktlåda med borstar, ridjacka, kläder, lego, böcker (lätt att läsa), ett par filmer samt lite annat småplock .

Svar på tråden Vad ska ni köpa i julklapp till era flickor på 7 år?