Skriva Bokstäver/Måla Fint
Hur gammal var ditt barn när de blev duktig på att skriva bokstäver och målar/ritar fint?
Hur gammal var ditt barn när de blev duktig på att skriva bokstäver och målar/ritar fint?
Min 4-åring skriver riktigt snygga bokstäver, men det känns avlägset att hon skulle rita "fint" Om hon inte plötsligt börjar bli intresserad av att rita/måla förstås, och sätter igång att öva...
Min 4-åring har precis börjat skriva sitt namn men snyggt, nä det är det inte. Inte ritar han särskilt "fint" heller. Däremot så finns det andra 4-åringar på hans dagis som är betydligt bätttre på att rita. men sonen har inget intresse av att rita och därför blir det som det blir. Han är istället väldigt duktig på sport, fotboll, golf, bady och sånt....
Min son som är 3,5 skriver alla bokstäverna rätt.
Ritar "fint"? -Ja, jag tycker förstås att han ritar finast i världen..!
min 3 1/2 åring har precis börjat skriva sin första bokstav i sitt namn mer än så kan hon inte än och ritar fint..näää...bara massa klotter och inga gubbar eller nåt genomtänkt än....
Min son ritade sin första huvudfoting när han var 2,5 år. Nu när han är 3 år 9 mån har huvudfotingen fått hår, fingrar och andra smådetaljer. Han skriver sitt nams felfritt sedan i somras.
Okej...så min son är normal! ; ) Han är 3,7 och kan inte rita eller måla en figur, han klottrar bara.
Han kan rita bokstäver och ofta börjar med en A men tappar lusten att stava hela namnet.
Tack för svaren!
Min dotter var nästan två år då började hon rita, nu målar hon jätte fina täckningar och kan skriva några bokstäver , nu är hon 3 och halv.