• techla77

Mammagrupp Malmö???

Hej!
    Jag är mamma till Maxim 6,5 veckor och vi har det bra! Tycker däremot att det är så tråkigt att hela tiden gå på promenader och dyl själv. Letar efter andra mammor i Malmö med barn i samma ålder för att starta en slaga mammagrupp? Någon som är intresserad?
    Just nu bor jag i stan men är påväg att flytta till Limhamn om ca 2 månader.
    Ha en bra dag :)

• Svar på tråden Mammagrupp Malmö???
  • Kulta17

Har du ingen mammagrupp genom BVC?

Bor också i Malmö och är ledig på fredagar med dottern men hon är 3 år i februari. Öppna förskolan vid Triangeln är ett bra ställe att träffa andra mammor/pappr på. Din son är för liten för att ha ut något av det men du kan ju träffa andra mammor där + att pedagogerna där är mycket trevliga. De har öppet alla dagar, men se till att vara där vid 09 risken är annars att det är fullt! Kyrkan vid Fridhemstorget har sångstunder tisdagar på em och fredagar på morgonen. Där kan du träffa andra mammor och lära dig sånger. Inte så mysigt som öppna och lite svårare att träffa andra då de flesta är där med andra dock.

• techla77

Åhhh, tusen tack för alla tips!
    Jag har inte börjat mammagrupp på BVC ännu, men känner mig rastlös ändå och orkar inte vänta. Sen får man ju aldrig nog av tips och ideér, samt älskar att möta nya människor :=)
    Sant, det finns en del aktiviteter när han blir äldre där det går träffa andra!

• Kulta17

Se till så ni mammor, när du börjar på BVC, bestämer ett par träffar tillsammans direkt. Det är ju BVC barnmorskan som borde föreslå det, men det gjorde inte min (totalt värdelös). Det blir lätt annars att man inte träffas. Super att ha andra mammor som har ca lika gamla barn så man kan prata om allt det som man undrar över.
    Jag var likadan som du. Gillar att träffa nya människor

Svar på tråden Mammagrupp Malmö???