• Svar på tråden leksaks fiol
  • Siriva

Jag undrar också!!

Min treåring pratar jättemycket om fiol.
    Vi fick tom avbryta midsommarfirandet innan konserten började för att han såg musikerna innan. De hade fiol och min son VRÅLAR i hela kyrkan "Jag vill också ha en fiol!!" Kan en önskan uttryckas tydligare?

• isisisis

Jag undrar bara...just fiolen kan ju inte låta nåt vidare alls?
    Det kan ju inte gå att få fram ett ljud som ens är vackert ut en leksaksfiol?
    Det måste ju vara att ta lusten ur barnet?

Jag hade faktiskt sagt att fiolerna är dåliga eller nåt.

Det finns ju trummor som iaf påminner om trummor och Xylofoner som man KAN spela på,och pianon små elektriska som man också KAN spela på.

vaför inte uppmuntra det musikaliska intresset hos ett barn istället för att ge dem ett obrukbart instrument?

Små barn är både begåvade och musikaliska från början om det finns där.

• Siriva

Isisisis: min son har redan en keyboard (riktig) och ukulele (riktig), en trumma ett munspel, en xylofon och några maraccas.

Så musikintresset uppmuntras till max hos oss. Visst är jag medveten om att fiol är ett svårt instrument och att det kan låta illa när man är nybörjare.

Nu brukar ju påhittigheten hos leksakstillverkare vara ganska stor så det vore kul att få reda på om någon faktiskt lyckats göra en leksaksvariant av fiolen. Ett leksakspiano eller leksakstrumpet låter inte särkilt vackert heller.

• Um muhammed

oj glömde helt bort att jag öppnade tråden, då det var en vänn till mig som var ute efter en fiol till dottern..

hon har fortfarande inte hitta en så fortsatt hjälp önskas..

Svar på tråden leksaks fiol