• Anonym (orolig)

Abortrådgivning? Någon?

Jag har fått tid för abortrådgivning nästa vecka, någon som varit på det som kan säga hur det var?
    Jag är inte säker på alls att vi ska ta bort det, kommer dom tro det när jag kommer dit? och berätta hur man gör abort direkt eller vad händer?

• Svar på tråden Abortrådgivning? Någon?
  • Anonym (bra)

Det kommer de absolut inte tro - du är ju på rådgivning eftersom du/ni inte bestämt er.

Jag och min man var på rådgivning då jag var gravid med min son som vi valde att behålla. Det var ett jättebra samtal och fokus låg på vad vi såg som för och nackdelar med graviditeten. Hon vi pratade med höll sig neutral men ifrågasatte våra tankar lite kan man säga... visade på möjligheter och var väldigt rak och ärlig kändes det som. Både med vad som kan bli jobbigt och vad som kan bli bra om man väljer att behålla barnet.

Eftersom jag var så osäker avrådde hon från att genomgå en tidig abort snabbt, även om den är "skonsammast" - hon tyckte det var bättre att vi väntade så att vi gjorde ett genomtänkt val. Det är jag glad för idag.

• Anonym (orolig)

tack för ditt svar. känns så konstigt att gå till en abortmottagning när man inte vet och tanken att det är massa folk där och sånna man kanske känner :(

• carrooante

Som (bra) säger så är det ju bara rådgivning.
    Sj vart på det, och har bara bra erfarenheter av det!
    Som sagt de ska hjälpa till att komma fram till det mest passade alternativet, ge råd och svara på frågor...
    Lycka till!

Svar på tråden Abortrådgivning? Någon?