• MissLillan

hjälp med nyårs dessert!

Har du något festligt recept på en dessert jag kan göra till nyår? länka gärna!

• Svar på tråden hjälp med nyårs dessert!
  • MissLillan

Fast det gör vi rätt ofta hemma för det är så gott!! hihi men tack!
    förresten så får det inte vara nötter eller mandel i.

carola1977 skrev 2009-12-11 11:08:00 följande:
    Gino är alltid en favorit hos våra gäster www.tasteline.com/Recept/gino_-_chokladgratin...
  • miababia

vit choklad mousse och hallonsås
    recept kan fixas, säg isåfall till

• Miss Lau

Kanske inte så festligt men vi gör nästan alltid panna cotta på nyårsafton. Enkelt, gott och går bra att förbereda innan.

• carola1977

Mintchokladtårta med after eight är det recept på

• MissLillan

den har jag inte gjort innan! kan ju kanske vara nått... ska man ha nått till? carola1977 skrev 2009-12-11 11:19:00 följande:

Den här är jättegod, men väldigt mäktig www.ica.se/FrontServlet&state=re...
  • carola1977
    MissLillan skrev 2009-12-11 11:20:50 följande:
    den har jag inte gjort innan! kan ju kanske vara nått... ska man ha nått till? carola1977 skrev 2009-12-11 11:19:00 följande:
    Nej bara som den är, den blir ju lite som en tårta eftersom det är glasyr på och den är inte torr så man behöver grädde eller någon sås till.
  • SaraTheres

Här är ett tips som är enkelt, går fort (max 5 minuter) och inte är så mycket heller då man ju kan vara ganska mätt efter en nyårsmiddag.

Ta ett lite större snapsglas eller liknande, häll flytande odense nogat (finns vid bak eller glassås hyllan i butiken), ta en klick creme fraiche över det och toppa med hallon.

En favorit som min pappa gärna bjuder på då det är så enkelt {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden hjälp med nyårs dessert!