• Nilla1

Kattsand långhår

Hej!
    Har en lurvig ragdoll på snart ½ året med tofsar som sig bör mellan trampdynorna. Använder Ever clean less track, men icke, nog blir det spår! Det fastnar massor på bakbenen o under tramdynorna, svårt att få bort, säkert inte bra att kisse själv slickar upp det o massor av kattand där katten gillar att vara, soffan bla.
    Tips på annan bättre sand vid dessa problem???
    Även kattbajs fastnar i pälsen i baken för vrigt, tips???

• Svar på tråden Kattsand långhår
  • Majsan70

Vi har Birmor som även de är semilånghåriga. Använde Pet Plus kattsand från Flamingo och ingenting fastnar i deras päls eller under tassarna. Luktar inget, dammar inget och är BILLIG!

Bästa sanden Ever om jag får säga mitt. Undantaget är om mina monsterkatter varit i vatten innan vilket händer då o då.

• Titrania

Hmm, nu har jag inte långhåriga katter själv, men det första som slog mig var pellets:

Pappersmassa
    Toa-lätt tillhör denna grupp. Toa-lätt är en restprodukt vid pappersmassatillverkning, och består av ren cellulosa och kaolin. Detta torkas, och i säcker hittar vi kattägare cylinderformade pellets. Toa-lätt är förnyelsebar, dammfri och lätt att bära hem.

Saxat från Katt.nu

• vike

kommer inte ihåg var den heter men en vit påse med grön text som man köper i djuraffären. funkar till våran långhåriga

• Majsan70
    Nilla1 skrev 2009-12-12 13:24:42 följande:
    Var köper man denna sand från Flamingo?
    Jag köper min hos Grizzly, men den kanske finns hos andra med?
Svar på tråden Kattsand långhår