• Katarina30

Känner inga sparkar....

Hjälp! Är i vecka 20 nu (19+1) och jag känner ännu inga sparkar.
    Det här är min första graviditet, men har sett att många andra känner ifrån vecka 16.. varför känner inte jag något!?
    Var på ultraljud i tisdags och allt såg bra ut...

Någon som vet?

• Svar på tråden Känner inga sparkar....
  • luckyme83

vissa känner senare...jag kände inget förren runt vecka 22
    jag hade moderkakan i framvägg så sparkarna dämpades av den...

• Mammi1982

De e inget ovanligt... Babyn kanske ligger och sparkar innåt mot ryggen.. då kan man inte känna.. men om någon några veckor känner du ska du se...

• Katarina30

Tack för svar!
    Då håller jag tummarna på för det

• millchan

När jag väntade första så kände jag första sparkarna i v.17 och nu är jag gravid med mitt andra barn och var åxå orolig för att det inte sparkade i v.20.
    Sparkarna började bli mer tydliga först i v.23 är nu i v.24 och går över i vecka 25 på måndag!
    Så det kommer jag lovar och sen kommer du nog att säga att kan den inte vara lugnare istället!
    Min lilla skrutt är hej vild på kvällarna det går på non stop tills jag somnar!

• VårtLillaMirakel
    Katarina30 skrev 2009-12-11 14:37:31 följande:
    Hjälp! Är i vecka 20 nu (19+1) och jag känner ännu inga sparkar.Det här är min första graviditet, men har sett att många andra känner ifrån vecka 16.. varför känner inte jag något!?Var på ultraljud i tisdags och allt såg bra ut...Någon som vet?
    Samma här!är i vecka 19+3...Kollade hjärtat idag och det lät bra...
  • trötter22

det betyder att du får en lugn och snäll bebis. som de är i magen är de när dom kommer ut

• Nenna B

Ligger moderkakan framför? Då kan man känna sparkar och rörelser senare... Så var det för mig. Kände knappt inga sprakar alls innan v 20, sen när bebisen blev större och starkare kunde jag känna dem ordentligt, men aldrig över där moderkakan låg.

Hoppas du får känna det lilla miraklet röra sig snart!

• Nenna B
    trötter22 skrev 2009-12-11 23:33:04 följande:
    det betyder att du får en lugn och snäll bebis. som de är i magen är de när dom kommer ut
    Stämmer faktiskt, speciellt sovmönstret....
  • busens

Jag kände inga sparkar alls när jag väntade min son

• A r a s

Kände också sena rörelser (v 23 första gången) med moderkakan i framvägg.

Om du söker på FL så kommer du se att väldigt många av de trådarna där TS inte känt rörelser så har det visat sig att TS oftast haft moderkakan i framvägg. (trots att det då alltid, alltid kommer en massa folk och säger "men jag hade moderkakan i framvägg och kände i v 13-17")

BM på förlossningen, UL och på MVC förklarade att moderkakan i framvägg kan vara "fosterrörelsedämpande" (ut känselsynpunkt)

Jag har en DVD hemma där man ser lilla pyret i v 19 sparka, sparka, sparka i min mage.... rakt in i moderkakan som typ var lika stor som bebisen (kände inget av det, trots att jag SÅG på skärmen samtidigt)

Lycka till! Det kommer snart komma, det är lite svårt att "känna in" vad som är bebis.... för mig var jag tvungen (tom på slutet) att ha en hand PÅ magen. Då kunde jag genom HANDEN känna rörelser. Men jag kände dem inte alltid "inifrån".

Trösta dig med: Lugn bebis i magen = lugn bebis ute, och du kommer kunna sova "ostört" under graviditeten, utan att vakna av hårda kickar

• Katarina30

Tack för alla svar! Ser frame mot en snäll och lugn bebis

Igår kväll hände det iaf äntligen!
    När jag gick och la mig så kände jag ur det spratt till flera ggr i rad. Tom min man kunde känna det

Nu känner jag mig lugn

• gedansk

hej

jag är i vecka 18 med tvillingar och har inte känt något men på RUL så snurrade de på bra : )

• watership down

jag är i 19+2. När jag gjorde ultraljudet så kunde jag känna flera sparkar inifrån eftersom barnmorskan pressade apparafen mot magen och bebisen blev srg och inte ville vända på sig :)

Men hemma kan jag inte känna sparkar inifrån, däremot rörelser. Men bara på sidan av magen, när jag går och lägger mig. Rakt på magen känner jag ingenting, det är väl där moderkakan satt om jag uppfatatde det rätt.

Svar på tråden Känner inga sparkar....