• Iluna

Tips på bra Chick Lit böcker :)

Har ett tråkigt vardagsliv och förösker förgylal det med bra böcker..men nu börjar lagret och ideerna på bra böcker sina..så skulle behöva tips på bra Chick Lit böcker...har väl läst ganska många av de vanliga..men ni har säkert fler guldgruvor av bäcker att rekomendera :)

• Svar på tråden Tips på bra Chick Lit böcker :)
  • AllYours

Min förlorade oskuld (tror jag den heter). Tyckte den var ganska bra.

• AllYours
    Callistrate skrev 2009-12-11 22:05:51 följande:
    Min bästa väns dotter av Dorothy Koomson
    Vad handlar den om? Fick för mej att jag läst den men kan inte riktigt minnas...
  • Miss Skellington

Allt med Marian Keyes, fast de böckerna kanske du redan läst.

• Callistrate
    AllYours skrev 2009-12-11 22:19:57 följande:
    Vad handlar den om? Fick för mej att jag läst den men kan inte riktigt minnas...
    Den handlar om en kvinna vars bästa vän (som hon brutit kontakten med) dör. Hon får sedan vårdnaden om väninnans dotter. Det låter jäkligt sorgligt, vilket det ju är... men jag klassar trots det definitivt boken som "chik lit".
  • Iluna

Nu har jag beställt 4 böcker :DD

Babbeldrottningen
    Min förlorade oskuld
    Bergdorfblondiner
    Nästa sak på min lista

ville ha the chocolate lovers´club...

• Dee Why
    Iluna skrev 2009-12-13 14:43:03 följande:
    Nu har jag beställt 4 böcker :DDBabbeldrottningen Min förlorade oskuld Bergdorfblondiner Nästa sak på min listaville ha the chocolate lovers´club...
    Chocolate lovers club är jätte-bra! Jag har bara läst den av Carole Matthews, hon har skrivit flera. Bla fortsättning på just den boken.
    En annan oerhört bra författare i samma genre är "Monica McInerney". Min favorit författare just nu. Har läst alla hennes böcker o alla är lika bra!
  • Pellerbom

Måste rekommendera Lisa Jewell! Chick lit med trovärdiga personer och berättelser som engagerar.

• Aurora Borealis

Babbeldrottningen är min absoluta favorit.
    Bergdorfblondiner är också bra.
    Alla var där, av Lauren Weisberger är bra.
    Funny Valentine, av Amy jenkins är ok.
    Mina hemligheter, Av Sophie Kinsella är superbra
    + alla Shopoholic böckerna såklart!!

Känner ingen annan som gillar chicklit, alla mina vänner läser deckare eller biografier eller liknande och det gör väl jag också men om jag hade hittat fler bra chicklit böcker hade jag inte läst något annat.

• annzah

Lisa Jewell är riktigt bra och rolig som tusan!

Wendy Holden är inte heller helt fel men det kan hända att hon är roligare om man bor eller har bott i Storbritannien då det är rätt mycket parodier på lokalkändisar och sådär.

Jag läste en underbar bok denna veckan som heter Four Wives och är skriven av Wendy Walker. Väldigt bra, smart och lite Desperate Housewives-aktig :)

Sedan är ju Jane Green en klassiker. Jag älskar inte alltid hennes böcker måste jag säga, men karaktärerna är äkta och känns som någon du skulle kunna känna/vara själv. Life Swap är kul, Babyville är också väldigt bra och Bookends är en annan favorit.

• MammaTove

Livets aviga och räta - minns dock ej författarens namn

• EbmFlickan

Det finns två svenska författare som jag tycker är riktigt duktiga på att skriva på ett sätt man fastnar i texten och släpper inte boken förrän den är klar.

Denise Rudberg och Jenny Leeb.

• 071001

Håller med, Denise Rudbergs böcker är lättlästa och bra.

• EbmFlickan
    071001 skrev 2010-02-12 11:39:50 följande:
    Håller med, Denise Rudbergs böcker är lättlästa och bra.
    om du gillar henne, tycker jag du ska kolla upp Jenny Leeb. Skriver på samma sätt och är oxså bra
  • anyanca

Anonyma skoälskares klubb  av Beth Harbison!

Candace Bushnell
    Helen Fielding
    Liz Tuccillo 

Svar på tråden Tips på bra Chick Lit böcker :)