• Anonym (Utråkad)

Jag vill så gärna ha en affär...

Jag vet att jag är hemsk som känner såhär. jag har ett barn under 3 samt en man sen 5 år tillbaka. jag älskar min man och min familj över allt i världen. Min man har alltid funnits där för mig och han är en underbar pappa.
    Vad är då problemet?
    Jo jag är uttråkad, jag är 30 år men känner att mitt liv så sexuell varelse är över. Jag tänder inte speciellt på min man längre och jag är oftast irriterad på honom. Jag saknar romantik.

Jag drömmer om att träffa en annan och ha ett hemligt förhållande där jag får utlopp för min asexuella behov och känna mig atraktiv osv.

jag vill absolut inte lämna min man men jag känner att jag skulle behöva detta för att känna mig hel.

Vad ska jag ta mig till? Blir så sjukt deppad av tanken att aldrig få ha sex första gången med någon igen.

Någon som känt såhär?

• Svar på tråden Jag vill så gärna ha en affär...
  • Anonym (N)

Låter väl som att det är dax för er att gå skilda vägar. Annars slutar det väl bara med otrohet vilket gör allt bra mycket jobbigare..

• Anonym (Utråkad)

Men jag vill verkligen inte splittra min familj. skulle aldrig kunna leva med det. jag älskar ju min man.

• Tette86021

Har du pratat med honom om det.. om han skulle visa mer av sin romantiska sida och överraskar dig lite och så skulle det kännas bättre då? Eller är det just det där nya, spännande du söker som man har i början av et förhållande? allt det där med pirr i magen och första sexet osv? Då allt är nytt och outforskat alltså

• chrissandra

Anonym (Utråkad) skrev 2009-12-11 17:07:33 följande:

Men jag vill verkligen inte splittra min familj. skulle aldrig kunna leva med det. jag älskar ju min man.
    Älskar du honom är otrohet inte ett alternativ!

Han är, lika som du, värd tillit och trygghet i ert förhållande.

Krydda ert eget sexliv istället, mycket kan man förändra om man börjar med sig själv.

Tänk om han skulle vara otrogen mot dig för att du är tråkig sexuellt, försök agera utifrån det och gör det du tror skulle få honom att inte vara otrogen mot dig.

Lät det snurrigt? Alltså tänk dig in i din situation fast från hans perspektiv.
  • Anonym (Utråkad)

han är väldigt trist sexuellt och jag har tagit upp det många gånger men det har aldrig hänt nåt. Han är även väldigt oromantisk, kommer aldrig ihåg morsdag eller alla hjärtans dag, knappt min födelsedag. I presenter till jul osv får jag oftast någon kokbok eller en actionfilm. jag tycker ej om att laga mat eller titta på action. han är väldigt disträ och glömmer det mesta.

ja det är motsatsen till detta jag vill ha. Någon som verkligen ser mig och är romantisk. Jag har tagit upp allt detta men det hjälper inte så det känns ganska dött.
    jag har tom sagt att jag lider i vårt oromantiska förhållande och har lust att gå ut på krogen och ragga upp nån. Gör det då får jag bara till svar.

• Cia o krabaten

Ta tag i problemet och jobba med det i er nuvarande relation.
    har ni 3 barn under 5 är et inte konstigt.
    Prata med varandra och försök lösa det.
    Vi har riktig nytändning efter snart 15 år! MEn småbarnsåren kan knäcka det bästa förhållandet!

• Anonym (Utråkad)

nej vi har 1 barn under 3. Hur gör man för att få en nytändning då?

• chrissandra

Hörde på "Fråga Olle" tror jag det var att om sexlivet funkar betyder det 10%
    av förhållandet men om man har dålig sex så är det 90% av förhållandet.

Bra sex är viktigt, självklart.

Du får säga åt honom att ni måste hjälpas åt att hitta gnistan.
    Annars är det tyvärr dödsdömt...

• Cia o krabaten

Anonym (Utråkad) skrev 2009-12-11 17:26:00 följande:

nej vi har 1 barn under 3. Hur gör man för att få en nytändning då?
    Beror ju på vad som felar och det vet bara ni!
  • Anonym

ni har hamnat i en svacka i ert förhållade, det fåt alla lite då o då. bara vänta till det går över. jag är en sån som tycker det är lite kul med svackor, det känns så coolt att vi vare ihop så länge att vi börjat få det o kul att få kämpa lite i ett förhållade åxå. ni kommer att få gå igenom mycket tillsammans men tillsammans är ni starka. det gäller att prata,prata och åter prata. tala om att du är i en svacka nu och behöver hans stöd för annars kommer det inte hålla. det spelar ingen roll hur många nya killar du skaffar, det här kommer du gå igenom med alla män så det är lika bra att arbeta med den partner du har inte så kul att börja m ett nytt förhållande var 5-10e år

Svar på tråden Jag vill så gärna ha en affär...