• Pallas

Tacopaj utan creme fraiche?

Jag har ägnat den senaste kvarten åt att googla efter tacopajrecept utan creme fraiche utan framgång. Någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Tacopaj utan creme fraiche?
  • Zafiren

Jag gjorde en god Tacopaj häromdagen

En sats pajdeg
    400 g köttfärs
    1 ½ dl vatten
    1 gul lök
    1 påse Taco kryddmix
    2 vitlöksklyftor
    2 dl passerade tomater
    ½ grön paprika
    ½ röd paprika
    8 körsbärstomater
    Tex mex ost

Gör så här :
    Bryn köttfärsen i stekpanna. Tillsätt hackad gul lök och tärnade paprikor. Häll i kryddmixen, vattnet och passerade tomaterna. Pressa i vitlöken och låt puttra i 10 min. Häll detta i pajformen som du har förgräddat i 1o min. Strö över osten och halvera körsbärstomaterna och lägg i en ring runtom. Grädda i ugn 225 grader tills osten har smält och fått fin färg. Servera med sallad.

• OsminkadSanning

Stoppa i några tacochips så blir det underbart ;)

• TigerLinn
    Zafiren skrev 2009-12-11 19:29:42 följande:
    Jag gjorde en god Tacopaj häromdagenEn sats pajdeg400 g köttfärs1 ½ dl vatten1 gul lök1 påse Taco kryddmix2 vitlöksklyftor2 dl passerade tomater½ grön paprika½ röd paprika8 körsbärstomaterTex mex ostGör så här :Bryn köttfärsen i stekpanna. Tillsätt hackad gul lök och tärnade paprikor. Häll i kryddmixen, vattnet och passerade tomaterna. Pressa i vitlöken och låt puttra i 10 min. Häll detta i pajformen som du har förgräddat i 1o min. Strö över osten och halvera körsbärstomaterna och lägg i en ring runtom. Grädda i ugn 225 grader tills osten har smält och fått fin färg. Servera med sallad.
    hu r gör du pajdegen?
  • Zafiren

125 g margarin
    3 dl vetemjöl
    2-3 msk vatten

Mätt upp mjölet i en skål. Lägg i kylskåpskallt matfett,skuret i bitar. Finfördela fettet med en gaffel eller fingertopparna till en smulig massa. Tillsätt vattnet och arbeta snabbt ihop till en deg. Plasta in och låt vila i kylen ca 20 min. Tryck ut degen i en pajform eller ugnsform, så att den täcker botten och kanterna. Nagga med en gaffel.

Svar på tråden Tacopaj utan creme fraiche?