• Cleo82

Får ditt barn äta Pågen, saffrangifflar?

Ingredienser
    Vetemjöl, fyllning 22% (socker, margarin (vegetabilisk olja och fett, vatten, salt, emulgeringsmedel E471, surhetsreglerande medel citronsyra, arom), aprikoskärnor, sirap (glukos, sackaros och fruktos), modifierad stärkelse, stabliliseringsmedel ( E450, E472c), glukossirap, vegetabiliskt fett, vatten, vetemjöl, majsstärkelse, salt, förtjockningsmedel (E440, E401), mandel, konserveringsmedel E202, arom), mjölk, vegetabilisk olja, socker, jäst, ägg, vatten, salt, bakpulver (E450, E500), konserveringsmedel (E200, E282), emulgeringsmedel (E471), saffran och arom.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får ditt barn äta Pågen, saffrangifflar?
  • Miss Skellington

Skulle inte köpa dem själv eftersom jag inte gillar saffran. Skulle hon bli bjuden skulle hon få smaka, ja.

• Majsan70

Eftersom ingen härhemma äternåt med saffran så nej. Annars är pågens kanelgifflar smaskiga.

• Stårschan

Jaadå, det får de!

Det är trevligt att titta på gymnaster. Mycket trevligt!
  • FreeForAll

Jag anser inte att några av de där tillsatserna är särskilt farliga, inte så länge det inte är i några större mängder i alla fall. Skulle oroa mig mest över sockret men det finns det ju i alla lussekatter.

• Helene OSV

E471 Mono- och diglycerider av fettsyror
    E450 Natrium-, kalium- och kalciumdifosfater
    E472c Mono- och diglyceriders citronsyraestrar
    E440 Pektin, amiderat pektin
    E401 Natriumalginat
    E202 Kaliumsorbat
    E500 Natriumkarbonater
    E200 Sorbinsyra
    E282 Kalciumpropionat

Här kan man läsa lite mer om vad det är: sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_E-nummer

• Majsan70

Helene OSV skrev 2009-12-11 20:29:56 följande:

E471 Mono- och diglycerider av fettsyrorE450 Natrium-, kalium- och kalciumdifosfater E472c Mono- och diglyceriders citronsyraestrar E440 Pektin, amiderat pektin E401 NatriumalginatE202 KaliumsorbatE500 NatriumkarbonaterE200 Sorbinsyra E282 KalciumpropionatHär kan man läsa lite mer om vad det är: sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_E-numme...
    Ändrar inget i mitt svar faktiskt!
  • Stårschan
    Helene OSV skrev 2009-12-11 20:29:56 följande:
    E471 Mono- och diglycerider av fettsyror E450 Natrium-, kalium- och kalciumdifosfater E472c Mono- och diglyceriders citronsyraestrar E440 Pektin, amiderat pektin E401 Natriumalginat E202 Kaliumsorbat E500 Natriumkarbonater E200 Sorbinsyra E282 Kalciumpropionat Här kan man läsa lite mer om vad det är: sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_E-numme...
    Om man ids. Jag orkar ärligt talat inte bry mig. Vore det tokgiftigt så skulle det vara förbjudet att sälja.
    Det är trevligt att titta på gymnaster. Mycket trevligt!
  • La Lola

Ja....jag läser aldrig (eller iaf jäääädrigt sällan) på innehållsförteckningarna o o bryr mig helt ärligt talat inte.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Miss Lau

Det är inget vi köper hem men blir de bjudna får de självklart äta. Jag tror inte det är speciellt farligt även om det naturligtvis inte är det nyttigaste att stoppa i munnen.

Svar på tråden Får ditt barn äta Pågen, saffrangifflar?