Vad kostar emmaljungas barnvagnstillbehör?
Någon som vet på ett ungefär vad emmaljungas åkpåse, skötväska, regnskydd, myggnät m.m. kostar?
Någon som vet på ett ungefär vad emmaljungas åkpåse, skötväska, regnskydd, myggnät m.m. kostar?
Det här borde väl vara ungefärliga priser hos alla barnvagnsförsäljare.
www.barnvagn.se/scripts/lista.cgi&under=Vagnstillbeh%F6r
Kolla här ungefärliga priser:
www.barnvagn.se/scripts/lista.cgi&under=Vagnstillbeh%F6r
TS: Vet inte vad du skall ha för en sort av EL.
Myggnät o regnskydd brukar ingå i de vanliga vagnarna, men inte sulky.
Skötväskan vet jag kostade för 4år sedan 400kr och då var det den vanliga modellen. Tyckte inte den var ngn jättehit, dels facken men även så står den inte emot regn.
När vi köpte sulky, så köpte vi Everest och den klarar regn mkt bättre o sitter bättre på vagnen.
Sedan har vi köpt Allroundpåsen o lite annat, men kommer inte ihåg vad det kostade.
Är gravid igen och kommer gå på barnvagnsjakt igen i jan. 99% blir det en EL Edge igen, då vi gillade förra så mkt. Sålde förra vagnen.
Har ELScooter och är nöjd med den, har sparat den till nästa.
Jag ska beställa barnvagn i januari. Antingen ska jag ha en emmaljunga (edge duo eller smart duo) eller en kronan. Jag har hört mycket gott om både emmaljunga och kronan. Blir betydligt billigare med en kronan, men tycker emmaljunga är snyggare. Men får inte bli FÖÖÖR dyrt. Därför jag undrar vad tillbehören kostar. Till kronan ingår alla tillbehör.
TS: Köper du en EL Edge, så ingår allt utom skötväska, åkpåsarna o exlusiv fotsack.
Kollade sist lite mot de andra EL, men kom framtill att det var ungefär samma pris, då man inte behöver plocka till lika mkt på Edgen.
Gillar inte alls Kronansvagnar pga deras styren och att de är så låga. Har haft möjlighet att köra sådan på jobbet.
Se till att köpa alla de tillbehör du ska ha från början. Vi gjorde inte det med Allroundpåsen o höll på att inte få samma färg, då det gått ett tag o så kommer det nya årsmodeller.
Gillar verkligen allroundpåsen att ha i sittdelen. Knäpper bara av locket o så har man en sittdyna som skyddar vagnen resten av året.
TS: Var inne o läste på din presentation. Verkar som om vi skall ha ungefär samtidigt.
Har också UL 4/1-10. Efter det blir det att kolla vagn.
Var bor du ngnstans?
Själv bor jag i Gbg.
Jag bor i Gävle-området. Så en bit ifrån dig.
Vi ska beställa vagn någongång i januari efter UL. Men vill gärna ha bestämt mig före det är dax. :)
Jag har en kompis som har kronan, och jag gillar den vagnen. Men som sagt, tycker emmaljunga är snyggare. Jag har hittat ett tyg som jag blivit kär i. :)
Vilken färg har du spanat in på?
Gillar EL Edgen, då den har broms på båda håll då styret är svängbart. Skönt att bromsa bägge då man åker buss.
Hej!
För en vecka sedan var jag på Babyproffsen här i Gävle och frågade om priser.
De tillbehör jag frågat om var:
-Quadrolift (mjuklift) som förvandlas till åkpåse sedan kostar 1795:-
-Hårdlift kostar 1340:-
-Liggkorg kostar 2050:-
-Skötväska Sport kostar 590:-
-Fotsack kostar 410:-
-Åkpåse Allround kostar 698:-
-Vinteråkpåse kostar 795:-
Jag vet inte om priserna är de samma i alla affärer.
Ha det så bra!
Glömde säga att regnskydd och mygnät finns med barnvagnen du ska beställa.
Tyget som jag blivit kär i heter Silver check. Vagnen är svart, men med områden som är i grårutigt tyg (typ som i tweedbyxor-eller vad de nu heter) också är det en silvertråd i det mönstret som skimrar fint utan att bli FÖR mycket. :)
Ahh, härligt med priser från babyproffsen i Gävle. Där jag råkade gå förbi skyltfönstret och se tyget som jag nu fallit för. :)
Vad är en fotsack? Vad har den för funktion?
TS: För våran del lutar det åt färgen Lime.
Vet att på Edgen sitter myggnätet i suffleten och regnskyddet ingår.
En tunnare fotsack ingår. En fotsack används då man har sittdelen och så drar man den över fötterna/benen som vindskydd.
Vet att det finns fotsack att köpa till extra. Vi gjorde det till Scootern, men inte till Edgen.
jag har köpt en emmaljunga city cross och det gick på 9985:- med vagnen, citykorg, quadrolift, och skötväska exklusiv och fotsacken... vagnen kosta 5000, citykorg 2000, quadro 1800 och skötväskan tror ja kosta 700 el 800 o fotsacken restrerande
jo men precis, oftast e de antingen el men vi valde fotsock som jag är ute mycket med hunden o tänkte att de kunde va skönt nästa vinter när vi ska vistas mycket i norrland o om de snöar massa när man e ute el regnar för den delen i höst... =)