• astalacasta

Har du recept på en enormt god grönsallad?

Jag försöker komma på den optimala grönsalladen att servera till potatisgratäng och dubbelmarinerad oxfilé.

Det är en stor fest med ca 80 personer, så det får inte vara för meckigt.

Vad brukar du blanda i en riktigt god och gärna lite annorlunda grönsallad?

• Svar på tråden Har du recept på en enormt god grönsallad?
  • Disela

Jag vrukar strunta i isbergssalladen. Jag väljer ofta babyspenat i stället. Mycket godare och nyttigare. Har väldigt finhackad rödlök, stora vita bönor, fint strimlad morot och paprika. Sen varierar jag med lite rouccola, melon (typ när eller honungsmelon), solrosskott, solroskärnor. Jag gillar när det är olika konstsiens och smak. Sött möter salt osv.

• Inni84

Ruccola, körsbärstomater (gärna både gula o röda) och salladsärtor...sen har du bara på lite olivolja, salt,peppar och balsamico creme. Går på ett kick och är sååå gott!

• astalacasta

Tack för bra tips!

Jag är också inne på att skippa isbergssallad och blanda andra gröna blad med någon/ett par lite roligare ingredienser, och nu har ni satt igång lite tankar.

• Gul13

Fetaost
    Oliver
    Broccoli
    Färsk blomål
    Färsk svamp
    Majs
    Haricoverts
    Frukt såsom äpple eller granatäpple
    Ädelost
    Nötter (pinjenötter tex)
    Rödlök eller purjolök

Detta är lite vad vi brukar variera salladerna med.

• Neko

Annars kan man (om man vill ha det enkelt) bara ta isbergsallad och blanda med honungsmelon. Rödlök också om man vill. Enkelt och gott.

• Pia J

Vi brukar köra ruccola,babyspenat, annan salladsmix om man vill ha lite "finare" än isbergssalladen. Sen ha i röd och gul paprika,majs,gurka,körsbärstomater, röd lök, ärtskott.

Något mer som är gott i salladen är fetaost,äpple,granatäpple,riva morötter,groddar.

Sen gillar jag nån god vinegrette till/på!!

Svar på tråden Har du recept på en enormt god grönsallad?