• Anonym (C)

Bostad i västerås pga separation

Hej,

Skriver under denna rubrik därför att jag efter nyår planerar att flytta till lägenhet pga av att vi skall separera.

Detta är mkt nytt och därför skriver jag på känsliga rummet.

Någon som har tips på billiga lägenheteri Västerås som går att få tillträde relativt snabbt. Tips på fastighetsbolag eller om någon känner till någon privat.

En etta eller tvåa. De flesta områden i Västerås passar mig.

Tack.

• Svar på tråden Bostad i västerås pga separation
  • Anonym
    Dripknot skrev 2009-12-11 23:48:43 följande:
    www.bostjarnan.sewww.aroseken.sewww.mimer.nuwww.vernerandersson.seGoogla även på VS Hus, HSB Mälardalen och klicka på Hyreslägenheter på deras hemsida.Lycka till!
    Fast det är inte lätt att få lägenhet snabbt från de flesta av dessa, de har kösytem, med långa köer.
  • Anonym (C)

Tack för tipsen, ska hålla koll på de olika.

• Dripknot
    Anonym skrev 2009-12-11 23:57:29 följande:
    www.bostjarnan.sewww.aroseken.sewww.mimer.nuwww.ve
    rnerandersson.seGoogla även på VS Hus, HSB Mälardalen och klicka på Hyreslägenheter på deras hemsida.Lycka till! Fast det är inte lätt att få lägenhet snabbt från de flesta av dessa, de har kösytem, med långa köer.
    Mimer har vissa lägenheter med snabb inflyttning. BostadDirekt tror jag de heter. Sen tror jag att det mesta går att lösa med enkel kommunikation. Har man en svår sits och förklarar som det verkligen ligger till tror jag att de kan vara ganska så hjälpsamma ändå! ;)
  • Anonym

www.mimer.se finns det vissa lägenheter med inflyttning direkt. Det är lägenheter andra inte vill ha så de ligger inte i bra områden men är man desperat så är man.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-12-13 16:46:38 följande:
    www.mimer.se finns det vissa lägenheter med inflyttning direkt. Det är lägenheter andra inte vill ha så de ligger inte i bra områden men är man desperat så är man.
    www.mimer.nu är det ju!
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-12-11 23:57:29 följande:
    www.bostjarnan.sewww.aroseken.sewww.mimer.nuwww.ve
    rnerandersson.seGoogla även på VS Hus, HSB Mälardalen och klicka på Hyreslägenheter på deras hemsida.Lycka till! Fast det är inte lätt att få lägenhet snabbt från de flesta av dessa, de har kösytem, med långa köer.
    Jag fick lägenhet direkt av bostjärnan.
    De privata hyresvärdarna har inte alltid kö.
    De ger lägenheterna till vem de vill.
  • Anonym
    Dripknot skrev 2009-12-13 16:44:50 följande:
    Mimer har vissa lägenheter med snabb inflyttning. BostadDirekt tror jag de heter. Sen tror jag att det mesta går att lösa med enkel kommunikation. Har man en svår sits och förklarar som det verkligen ligger till tror jag att de kan vara ganska så hjälpsamma ändå! ;)
    Fast kötid gäller iaf hos Mimer. Spelar ingen roll vilken orsak du har till att flytta. Till den lägenhet vi har nu var kötiden 5 år.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-12-13 16:48:30 följande:
    Fast kötid gäller iaf hos Mimer. Spelar ingen roll vilken orsak du har till att flytta. Till den lägenhet vi har nu var kötiden 5 år.
    Jag fick lägenhet direkt hos mimer. Efter bara några veckor fick jag flytta in.
    En äcklig ful lägenhet på Bäckby.
  • Anonym (C)

Ok, låter som det kan ordna sig. Går ju att börja med en lägenhet och på sikt "byta upp sig". Tack för tipsen.

• Anonym

Anonym (C) skrev 2009-12-13 20:31:13 följande:

Ok, låter som det kan ordna sig. Går ju att börja med en lägenhet och på sikt "byta upp sig". Tack för tipsen.
    Mitt hetaste tips är Akelius.
  • Anonym (C)

Jag har varit inne och tittat på Akelius hemsida och det verkar finnas en del bra.
    Tack tack. Har anmält mig och tittar nu in mellanåt.

• Anonym

Anonym (C) skrev 2009-12-14 22:08:32 följande:

Jag har varit inne och tittat på Akelius hemsida och det verkar finnas en del bra. Tack tack. Har anmält mig och tittar nu in mellanåt.
    Psst!
    Ring Bostjärnan med. De har lägenheter även om det inte står så på hemsidan.
  • Anonym

Anonym (C) skrev 2009-12-14 22:08:32 följande:

Jag har varit inne och tittat på Akelius hemsida och det verkar finnas en del bra.Tack tack. Har anmält mig och tittar nu in mellanåt.
    Ring dom! Vi intresseanmälde oss och ringde minuten senare = ) Sen hade vi en lägenhet. De lägger inte ut alla de har.
  • Anonym (C)

Ok, tack för bra tips-då ska jag kontakta dem genom att ringa också.

Svar på tråden Bostad i västerås pga separation