• An2010

Omföderska, titta hit! När fixerade sig ditt andra barn?

Jag är gravid i vecka 32+5 (vecka 33) med mitt andra barn och när jag var hos BM igår så sa hon att den nästan har fixerat sig. Hon sa också att det var väldigt ovanligt som omföderska. Att eftersom man har fött barn tidigare så finns det mer plats för den och därför mer vanligt att den fixerar sig strax innan förlossningen. Nu är jag lite nojig för att den kommer titta ut tidigare än väntat.

Ni som är omföderska, när fixerade sig erat andra/tredje barn och när födde ni sen?

• Svar på tråden Omföderska, titta hit! När fixerade sig ditt andra barn?
  • Snooze

Aldrig....eller ja, vid förlossningen då. Han kom 5 dagar före bf. Och 3:an, 4:an, & 5:an fixerades heller aldrig och där blev jag igångsatt bf+10, på bf & bf+3
    Att de inte är fixerade har absolut ingenting att göra med när de föds.

• An2010

Tack för svaret. Frågade en vännina och hennes andra barn fixerade sig heller aldrig förrän strax innan hon skulle föda.

• An2010

Tack Snooze, jag vet att det inte har något samband när barnet föds och om det inte är fixerat. Men nu har ju mitt andra barn redan fixerat sig och enligt BM så är det jättevanligt att den inte gör det förrän strax innan man ska föda. Jag tror därför att det kan vara så att mitt barn kommer födas tidigare än beräknat. Men som sagt, man vet ju aldrig... Är bara lite nojig nu.

• Lina 1987

Två dagar innan hon föddes.

• Trubbsla

Aldrig....hon låg vänd nedåt tidigt men fixerade sig aldrig. Enligt min BM så är det vanligt att barnet ej fixerats under andra graviditeten

• Teskedsmamman

Nr 2 fixerade sig samtidigt som nr 1, alltså i vecka 28-30  någon gång... 3:an fixerade sig först på förlossningen....

Lägg till att 1:an vände sig till säte efter minst 5 veckor i fixering.

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Loon

2:an fixerade sig ca i v 34 (på koll i v 35 låg den fixerad). Jag tror inte att det betyder att den kommer tidigare för det...

Lycka till!

• An2010

Teskedsmamman och Loon, i vilken vecka födde ni sen eftersom era fixerade sig innan?

• An2010

Har knappt sovit något i natt. Har haft jättemycket sammandragningar och tryck neråt och bak i svanken som gjort ont. Som tur var släppte detta vid halv fyra tiden så att jag kunde somna. Jag är så himla nojig nu att den ligger och trycker på livmodertappen. Måste ta det extra lugnt känner jag och får nog ringa min BM det första jag gör på måndag morgon.

• Loon

Jag är fortfarande gravid... Är nu i v 37. BF är den 6 januari!

Med ettan gick jag över lagoma 4 dagar...

• Casper04

Både tvåan och trean fixerade sig i vecka 32 och jag har gått över tiden med båda.....

• Caroline o

jag är gravid med nr 4 nu och han har legat fixerad sen v 30 och nu är jag i vecka 38+3. Så han verkar inte komma mycket tidigare

• Loon

Skönt att höra att man förmodligen går tiden ut el mer.... Med BF 6 januari hoppas jag ju faktiskt att det blir på andra sidan årsskiftet i alla fall...

• Ango

Min etta fixerade sig (i säte) i v 36. Tvåan låg fixerad redan i v 32 och trean låg fixerad i v 36. Är nu i v 35 med fyran, men den är inte fixerad ännu.

• An2010

Känns som en lättnad att höra av flera av er där andra barnet har fixerat sig tidigt men ändå inte velat titta ut tidigare för det. Vi får hoppas att det blir samma för mig

• sockerrosen

Min tvåa fixerade sig inte någon gång. Min trea nu har varit fixerad sedan vecka 35 och idag har jag gått 14 dagar över. Så det behöver inte innebära att man får förtidigt. (har inte gått över med mina andra två)
    Kram och lycka till!

• Kajak

Bebbisar fixerade sig aldrig eller rättare sagt dom fixerade sig sekunder innan vatten gick eller hur ska jag säga?

Men vid alla undersökningar var dom ruckbar hela tiden tills värkar kom så tror jag dom fixerat sig???? Jag vet inte när dom fixerat sig...

Svar på tråden Omföderska, titta hit! När fixerade sig ditt andra barn?