• Anonym

Cymbalta o alkohol....vågar jag?

Jag äter cymbalta sedan ca 2mån.
    Frågade min läkare,då jag ska iväg på en liten fest ikväll,om jag törs dricka nån öl eller så.
    han sa då att det finns inget dokumenterat ännu då denna medicin är så pass ny.
    Så därför undrar jag om det finns någon här som äter denna medicin o har vågat testa o dricka alkohol.
    Hur reagerade ni?
    tog ni medicinen iaf den dagen?
    Hur mådde ni dagen efter?

• Svar på tråden Cymbalta o alkohol....vågar jag?
  • Anonym

är det verkligen ingen här som äter denna medicin?

• AnnelieTyresö

Jo jag drack alkohol, ta det alltid försiktigt bara.

• Anonym

vad hände?
    hur mådde du dagen efter?

• AnnelieTyresö

Lite olika, jag drack rätt så mkt, så då blev jag massa bakis. Men att ta nån öl borde väl inte vara nån fara.

• Anonym

ja jag hade tänkt drick nån öl o kanske ta nån turkisk peppar...vet ju inte vad du räknar som mkt..
    e livrädd för o få nån noja lr bli aggresiv lr nåt...

• AnnelieTyresö

Jag drack kanske 50cl på förfesten, så en kanske 10 drinkar ute, så jag drack hyfsat mkt. Så det är klart jag blev bakis ,, hehe

• AnnelieTyresö

50cl vodka asså.

• Anonym

Jag har ätit Cymbalta och druckit alkohol i måttliga mängder. (ett par glas vin, kanske nån drink) och aldrig haft några som helst problem av det.

• Anonym (ja)

hade de förut och frågade på apoteket när jag hömtade ut de (eftersom jag också läst att man inte ska dricks) men det var inga problem sa de så länga man inte gjorde det flera gånger i veckan och att man då ska dricka måttligt som det så fint heter.

I rena ord så sa hon att man inte ska dricka sig stup full varje vecka men några drinkar, öl eller vin var inga problem.

märkte ingen skillnad mot i vanliga fall (när jag inte tagit tabletterna)

• Anonym (ja)

tog inte mina så länge då de inte fungerade bra för mig, men unga problem alltså

• Anonym

tack ska ni ha då tror ja jag vågar lita på er.hihih...
    hoppas det blir en trevlig kväll..

• Ytterliggareenidiot

DRICK! Ingen minns en fegis.

• Anonym

det gick kanon!
    drack 3 öl o 3 turkiska o måde kanon både igårkväll o idag.
    Sååå jäkla skönt att känna att jag kan leva som vanligt trots att jag må medicinera.

Tack snälla att du frågade.
    det värmde

• AnnelieTyresö

Amen va skönt!
    Det är ju så att livet fortsätter :)

Å tur är väl det :)

• Anonym

ja visst är det så..men man tänker efter före lite för många ggr iaf jag...har lite svårt för o bara chansa lr hur jag ska säga..

• AnnelieTyresö

Jag mådde så dåligt så jag brydde mej inte om några sådana kontra indikationer. Sket i det helt enkelt, det fick som det ville.

Nu äter jag inte tabl längre, mår bättre nu.

Har dock kvar vissa andra ff.

• Alf Paulsson

Hej jag har ätit dessa i 5 år och levt som vanligt Ta pillerna efter festen inte innan Det enda jag märkt är att smärtlindringen blir lite sämre

Svar på tråden Cymbalta o alkohol....vågar jag?