• USB

Fruktansvärt ont i magen...

Jag har nu ätit 8 av mina 10 Provera tabletter. I två dagar har jag nu haft jätteont i vänstra sidan av magen. Det kommer och går och när det gör ont så riktigt hugger det. Jag får stå dubbelvikt för att det gör så ont. Det känns som att det är äggstocken som gör ont. Vad jag förstått så gör Provera att livmoderslemhinnan stöts ut. Då ska väl inte äggstockarna påverkas, eller?
    Nån mer som fått ont i samband med Provera?
    Tänkte ringa in till sjukvårdsrådgivningen om det inte blir bättre.

• Svar på tråden Fruktansvärt ont i magen...
  • PCO20

Hej hej!
    Jag har haft samma problem som dig, men inte i samband med provera. Vart exakt i magen har du ont? Jag själv har ont (ibland) några cm till vänster om naveln. Puffar.

• USB
    PCO20 skrev 2009-12-14 20:37:12 följande:
    Hej hej!Jag har haft samma problem som dig, men inte i samband med provera. Vart exakt i magen har du ont? Jag själv har ont (ibland) några cm till vänster om naveln. Puffar.
    Ja det sitter på sidan om naveln men en bit ner. Nu känns det lite bättre. Åt min sista provera-tablett igår så det måste ju finnas ett samband.
    Få se hur länge det dröjer innan mensen kommer.
  • jmynt

jag hade också så där ett tag men åt inte heller provera då.... fast mitt var mer centrerat kändes som nån högg en kniv i tjejmagen

Svar på tråden Fruktansvärt ont i magen...