• Längtarflickan

bärsjal till större barn!?

Jag är på jakt efter en bärsjal till min snart 9 månaders bebis
    som jag kan ha tills hon är över året
    den jag har nu är i trikå och fungerar inte längre

jätte tacksam för svar
    vill inte sluta bära!

• Svar på tråden bärsjal till större barn!?
  • Cocco

Jag gillar min hoppediz. Kolla in på edenbaby.se så ser du flera vävda långsjalar.

• FrkJenny

Det finns hur många som helst att välja mellan, vilken som blir bäst avgörs helt av tycke och smak.
    Surfa runt lite och kolla ut vilka sjalar du tycker är snyggast och välj bland dem ut efter övriga kriterier så att den passar dig, t.ex längd (och ibland bredd och tjocklek) på sjalen, vävsätt etc.

Så ut och "fönstershoppa" med dig och återkom med eventuella frågor när du har några sjalar att välja mellan

• 3tjejer

Jag har ingen sjal men än ergonomisk bärsele, Manduca. Den kan jag varmt rekommendera. Den håller länge (20 kg). Jag har ju visserligen inte testat sjal så det är ingen jämförelse, jag är bara nöjd med den jag har.

• 3tjejer

Eh, ursäkta. EN sele ska det ju vara (inte än).

• Hallonpaj

Det finns många så olika märken och modeller att välja på!

Det du behöver är en vävd sjal som är stadigare än trikåsjalen nu.

• Flickan och kråkan

Kolla in sjalbarn, finns mycket tips där. Jag har en älskad easycare som min snart 8-månaders bärs i och storebror ibland när han inte orkar gå (2 år).

Som andra sagt, du behöver en vävd långsjal

• chokladkaffe

Vill också lägga in ett ord för bärsele, vi har en beco som vi är supernöjda med. Sonen sitter superbra, den avlastar bra, lätt att ta på, vi som bara bär kan ha de båda två och även farmor och mormor som ibland barnvaktar kan använda den enkelt. Såg att du ville ha en sjal så du får bortse från det här om det är helt irrelevant med seltips

• chokladkaffe

Vill också lägga in ett ord för bärsele, vi har en beco som vi är supernöjda med. Sonen sitter superbra, den avlastar bra, lätt att ta på, vi som bara bär kan ha de båda två och även farmor och mormor som ibland barnvaktar kan använda den enkelt. Såg att du ville ha en sjal så du får bortse från det här om det är helt irrelevant med seltips

• rödtopp

Jag bar Thor i en trikåsjal tills i somras då jag köpte en Manduca bärsele,JÄTTENÖJD.
    Nu bär jag honom mest på ryggen han är snart 1 år och väger nästan 13kg och är 82 cm lång och Manducan funkar jättebra.

Mamma till Oscar-91,Wilhelm-94,Isabella-05 & Thor-08
Svar på tråden bärsjal till större barn!?