• lillamye

nån kunning på att tapetsera här????

jag undrar var det är för skillad att limma en easy upp direkt på väggen el en vanlig pappers tapet?

el är det så viktigt att den ska ligga och svälla?
    tycker det är så krångligt at tapetsera på så vis.

men va händer om jag limmar en papperstapet direkt på väggen?

HJÄÄLP

• Svar på tråden nån kunning på att tapetsera här????
  • Pretty Banana

Man ska absolut inte limma direkt på väggen med papperstapeter, eftersom de drar åt sig klistret och sväller, och då uppstår det bubblor som sedan inte går att få bort. För att undvika detta MÅSTE tapeterna ligga och svälla innan man sätter upp dem.

Tycker du att det är krångligt så ska du välja easy-up tycker jag, det är mycket enklare med dem.

• mm m

easy up är det sämsta skit jag någonsin använt, ta inte det!

kan tillägga att det inte var hemma hos mig men var krångligt, blött och gav inte bra resultat, lätt att få fula veck på de också.

vanliga tapeter med klister är det bästa och inte alls svårt, behöver inte alls ligga speciellt länge (eller inte alls) bubblorna dra man bort direkt med en spade, hushållspapper eller vad man har så blir det slätt och fint, i värst fall går de att sticka hål på också. Helt klart enklare, billigare och snyggare

• lillamye

mm m skrev 2009-12-12 12:30:57 följande:

easy up är det sämsta skit jag någonsin använt, ta inte det!kan tillägga att det inte var hemma hos mig men var krångligt, blött och gav inte bra resultat, lätt att få fula veck på de också.vanliga tapeter med klister är det bästa och inte alls svårt, behöver inte alls ligga speciellt länge (eller inte alls) bubblorna dra man bort direkt med en spade, hushållspapper eller vad man har så blir det slätt och fint, i värst fall går de att sticka hål på också. Helt klart enklare, billigare och snyggare
    så du menar att man kan limma papperstapet direkt på väggen?
  • M C

easy up är det sämsta skit jag någonsin använt, ta inte det!kan tillägga att det inte var hemma hos mig men var krångligt, blött och gav inte bra resultat, lätt att få fula veck på de också.vanliga tapeter med klister är det bästa och inte alls svårt, behöver inte alls ligga speciellt länge (eller inte alls) bubblorna dra man bort direkt med en spade, hushållspapper eller vad man har så blir det slätt och fint, i värst fall går de att sticka hål på också. Helt klart enklare, billigare och snyggare
    Då betyder det att du inte kan tapetsera.
  • M C
    lillamye skrev 2009-12-12 18:49:05 följande:
    så du menar att man kan limma papperstapet direkt på väggen?
    Nej. Skit i gnällot, om du inte har tapetserat för ut är det easyup du ska välja.

Jag är en glad amatör som gjort tapetserat en hel del.
    Easyup var SKITLÄTT, särskilt när rullarna började kosta lite.
    Man får vad man betalar för.
  • vike

jag har visserligen bara tapeteserat två ggr en gång med billig vanlig tapet, och en gång med easy up. nästa gång kommer jag garanterat att välja vanliga tapeter. tyckte att det var lättare, men det är jag det

• hemliga ängeln

Åh vi är helt sålda på easy up tapeter! Tänk vad olika det kan vara. Vi tyckte det var jätte enkelt och smidigt samt att det gick jätte fort. Har också tapetsera med båda metoderna och nästa rum blir också en easy up-tapet

vike skrev 2009-12-12 22:19:00 följande:
    jag har visserligen bara tapeteserat två ggr en gång med billig vanlig tapet, och en gång med easy up. nästa gång kommer jag garanterat att välja vanliga tapeter. tyckte att det var lättare, men det är jag det
Svar på tråden nån kunning på att tapetsera här????