• Shorona

Tvättar du händerna efter att du har slängt in tvätt i tvättmaskinen?

Jag tvättar alltid händerna efteråt.

♥Niclas 061103 ♥Linus 091110
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tvättar du händerna efter att du har slängt in tvätt i tvättmaskinen?
  • Taggtroden

Ja det gör jag. Jag har lite smått fobi för smutsiga sockar...

• lilla sandra

Ja numer gör jag det.
    Fast det var inte förrän jag flyttade hemifrån som jag började med det.
    Vette tusan varför jag inte gjorde det innan.

• Cecese

Ja det gör jag, dels för att jag tagit i smutstvätten och sen också för att jag ofta får lite tvättmedel på händerna när jag ska ha tag i skopan.

• Leos och Vincents mamma

Ja, tycker det är lite snuskigt med använda underkläder och så

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Blå Flygare

Ja. Först för att få bort smutsen från tvätten. Sen har jag i tvättmedel, och tvättar händerna igen för att få bort tvättmedelsrester. Men då tar jag ingen tvål.

• Leija

Ni som INTE gör det, varför gör ni inte det?
    Jag tycker verkligen att man ska det efter att ha hållt på med skitiga kläder, strumpor, kalsonger och trosor... usch... sånt som aknske legat skitigt en vecka innan man tvättar det....
    Flest personer tvättar INTE händerna *urk*

• Miss Lau

Jag tvättar inte händerna, har aldrig ens tänkt på att det skulle vara äckligt att inte göra det. Och jag håller inte på med smutsiga kläder utan jag tar en hög ur tvättkorgen och stoppar in i maskinen. Inte mer med det och mina händer får antagligen inte flera bacciller på sig än när jag håller i ledstången till en rulltrappa.

Däremot är jag noga med att tvätta händerna innan jag tar en frukt, lagar mat eller tar i såna saker men det är ju inte säkert att jag ska göra det direkt efter att jag startat en tvättmaskin.

Svar på tråden Tvättar du händerna efter att du har slängt in tvätt i tvättmaskinen?