• tilde72

Voksi Urban vs Classic

En åkpåse jag är intresserad av är Voksi Urban eller någon annan ur deras sortiment.
    Ni som har Voksi åkpåse bådeClassic och Urban vad tycker ni om den? Är ni nöjda? Det verkar vara en bra investering då den kan användas ända upp i 5-årsåldern.

• Svar på tråden Voksi Urban vs Classic
  • Oskarsmorsa

Hejsan!

Jag köpte för ca en vecka sedan en voksi urban. Jag ska lämna igen den då jag iallafall inte var riktigt nöjd.
    Det jag tyckte var att den var lite snäv upptill. Min son är 1 år och våran andra åkpåse gick inte att använda då det är lite kallare ute (vi bor i lappland), man vill ju lixom kunna dra igen påsen så att hela barnet sitter i skyddad från kylan. Med voksi urban funkade detta inte heller, det blev hemskt snävt och min son gillade det inte alls.

Min son är inte särskilt stor heller; 1 år och väger 9,2 kg. Längden på voksi urban finns det däremot inget att klaga på, den räcker säkert till en 5 åring. Men jag förstår inte hur en 5 åring ska kunna rymmas i den i övrigt?!

Jag ska byta min åkpåse till en voksi classic istället!

Detta är bara min åsikt och det finns säkert dom som är supernöjda med voksi urban..

Ha det..

• Infinite Joy
    tilde72 skrev 2009-12-12 16:05:23 följande:
    En åkpåse jag är intresserad av är Voksi Urban eller någon annan ur deras sortiment.Ni som har Voksi åkpåse bådeClassic och Urban vad tycker ni om den? Är ni nöjda? Det verkar vara en bra investering då den kan användas ända upp i 5-årsåldern.
    Har en urban som jag använde förra vintern till sonen. Köpte den för att kunna lägga ner honom utan vinterkläder. Han hade fleecetröja, vantar, mössa och så sina vanliga kläder och för det var den inte trång. Har inte tagit fram en i år då han nu ör större och har overall på sig när vi är ute... har inte riktigt haft behov av åkpåse. Hur som var den suoer då han var liten... slapp bekymret me ett vinterklätt barn då vi hämtade storasyster på dagis.
    Just det, även tösen satt i den lite förra vintern.... men inte heller med tjocka vinterkläder. I Stockholm hade det nog blivit för varmt med både vinterkläder och voksipåse tror jag.
  • Moccamaster

Vi har en Voksi Classic och den är suverän! Helt klart en av de bästa investeringarna. Vi bor i Norrland och vår son sover ute för det mesta. Det behövs inte mycket kläder i åkpåsen så det är smidigt och säkert skönt att slippa sova i vinteroverall. Vi använder den från +5C till -15C (är det kallare sover han inne). Vid +5C behövs nästintill inga extrakläder förutom vantar och mössa, vid -5C fleeceoverall, dubbla vantar, sockar, mössa och vid -15C ullkofta+fleecoverall dubbla ullvantar, ulltossor och varm mössa. Det är andra vintern vi använder den nu och som jag ser det är åkpåsen användbar så länge barnet sover i vagn ute på vintern. Köp en om du låter ditt barn sova ute!

Svar på tråden Voksi Urban vs Classic