• Paxvictoria

Vad äter ni för pålägg?

hm, nu blir jag snart vansinnig på det här: )
    vad vågar ni äta för pålägg? Äter ni det som är vakuum förpackat?
    Det är så svårt att hitta nyförpckade charkvaror där jag bor och nu börjar jag lessna på att äta ost : )
    på livsmedelsverket står det ju att man skall undika att äta vakumm förpackat speciellt i slutet av hållbarheten, men skall man undvika det helt?????

• Svar på tråden Vad äter ni för pålägg?
  • Odie

Jo, jag äter vakum packad skinka.. gjorde det hela tiden när jag väntade min dotter också, och inte är det nåt fel på henne..
    Man behöver ju inte äta sista dagarna innan den går ut kanske (som du säger...)

• lancrox

äter vakum förpackad salami eller ost. brukade äta leverpastej innan jag blev gravid men tycker inte om det nu.

• Lady Bling

Räkost! Smältost på rostat bröd...

• GladaVirre

jag äter precis det jag är sugen på!! Allt som man inte ska äta är bara rekomendation...ät det du vill ha.

• Lady Bling

Förlåt, läste inte hela inlägget.... Skrev mitt favoritpålägg för tillfället. Man kan ju äta olika pålägg som är nyförpackade som sagt, då har det ju inte hunnit växa bakterier och sånt än. Kolla när du köper pålägg så det är den mest nyförpackade du köper, ofta lägger ju butikspersonalen de "äldsta" påläggen längst fram för att få dom sålda, brukar gräva längst bak i hyllan.

• snutti

GladaVirre:

Jag tänker inte ta några risker med att äta saker som man rekommenderas att inte äta.

Med tanke på att BM rekommenderar så måste det med andra ord finnas en risk.

Man rekommenderar även rökare till att sluta röka!

• jesslin

Äter vakuumförpackad skiknk, men kollar datumet noga. Äter mjukost och vanlig hårdost. Kaviar och marmelad precis som jag gjorde innan.

• Mums

Jag äter ost o marmelad, leverpastej o smörgåsgurka, böcklingpastej, jordnötssmör o hallonsylt, kan tänka mig kokt ägg också.

• vårsol

Jag äter ost, tartex och marmelad.

Svar på tråden Vad äter ni för pålägg?