• Mia m Rasmus

Vilken stl på overall, 74 eller 80?

Rasmus var 74 cm för 1 månad sen. Ska snart köpa overall åt honom och då är min fundering om man ska ta stl 74 eller 80 till honom? Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Vilken stl på overall, 74 eller 80?
  • Skakis

Overallen ska var så lång som hela barnet när barnet står upp, dvs från topp till tå Storlek beror ju lite på vilket märke du köper. Vi har köpt 80 förrästen och tjeja är 73 cm

• Dickman

Jag skulle absolut köpt 80!

• systeranka

80 eller 86 skulle jag ta...

• Nine

Jenna är 71 cm men vi har köpt strl 80 till henne. SKönt med lite utrymme i overallen. Rek. från affärsbiträdet.

• hulahula79

dessutom ska overollen vara hela vintern... det blir kallt och du tar mer på henne under... ta en så stor som möjligt utan att den för den sakens skull är större än barnet

• idiotblondinen

80!! Kommer jag köpa till min son som var 72 cm senast vi mätte för någon vecka sedan.

• ebben

jag skulle kolla o jämföra storlekar!!!
    En del 80 är rätt små,o en del 80 är ju stora som hus..........typ!
    Men 80 låter bättre..........

• Prinzess

Min tös blir 8 månader den 14:e och är runt 71cm och jag har köpt 80 i vinteroverall till henne.

• Månskugga

Min dotter som är 5½ månad är ca 70 lång och vi har en strl 80 på våran overall.
    Tycker att det är lite "jobbigt" med strl när hon växer så snabbt. Känns som hon alltid har antingen för stora kläder eller för små.......

• Snusan

På Polarn och Pyret sade de att när man provar overallen, ska det finnas en rejäl näve med tyg över mellan benen. Så kolla det!!! Även om den är lite stor nu, så är det ju långt till april då man kanske kan börja med lite andra tunnare kläder.

• Cajsan

Håller med de övriga! 80! Men som sagt det beror ju på vart du köper den! Tex Po.p har ju väldigt stora storlekar!
    Men köp absolut inte 74 - då kommer det inte att räcka!

• Andrundrun

80 skulle jag ha köpt. Bättre med lite för stort än för litet. Ta med honom till affären o testa overallen först?

• Flamingo

Glöm inte att tänka på om han rör sig, kryper han eller har börjat ställa sig upp? ett barn som inte rör sig kan ha en "för stor" overall medan ett barn som går måste ha en "lagom" och då kanske behöver två storlekar en vinter (så var det förr oss förra vintern, en storlek 80 och en 86)

• Snyltan

Min son är 5 månader 66-67 cm lång jag har köpt 74 tror ni det är ok. Vill att han ska ha den tom mars iallafall
    Den är ju stor nu men i mars lär den säkert vara gränsfall!

• Annizzz

Jag hade köpt stl 80, för dom växer så himla snabbt..

• Gummigumman

Är i samma sits. Det blev en stl. 80 - vi provade helt enkelt!

Svar på tråden Vilken stl på overall, 74 eller 80?