• Iluna

Tips på hobby jag och min man kan ha tillsammans...

Jag och min man har haft de lite tufft ett tag och behöver mer tid till varandra.
    Skulle vilja göra något en gång i veckan(om man nu får barnvakt). Men vi kan inte komma på något, de får inte va för dyrt..sen har vi verkligen inte samma inträssen så de blir till och hitta något bra..vi bor i sthlm föresten...
    Vore jätteglad för lite tips som kan hjälpa våran relation..

• Svar på tråden Tips på hobby jag och min man kan ha tillsammans...
  • xtina85

tkr ni om att vara ute i naturen/parken? packa med en picknick korg och ha promenad med picknick. vill man sedan satsa lite mera kan man ju fara ut o äta, bio, bowling, minigolf (dock fel årstid det nu ;)). eller varför inte bara få åka o handla själva utan barn (som man ändå måste hela tiden) o en liten fika efteråt. andra förslag har jag inte! men ngt gemensamt måst ni väl kunna hitta el varför inte testa ngt som är helt nytt för er båda? :)

• Anatha

Geocaching

"Geocaching är en sysselsättning som passar för alla som äger en bärbar GPS-enhet. Man kanske kan kalla det för en modern version av gömma nyckeln eller skattjakt. Någon gömmer en burk eller liknande någonstans, med en loggbok och en penna som viktigaste innehåll. Så nogranna koordinaterna som möjligt till gömman publiceras, ibland tillsammans med ledtrådar, på en webbplats på Internet. Intresserade kan sedan leta upp gömman, geocachen, och anteckna sig i loggboken. När man är uppkopplad nästa gång loggar man också på sidan på nätet, så att alla kan läsa loggarna utan att leta upp gömman i fråga."

www.geocaching.se

• vill bli mamma 2009

Mitt tips är GEOCACHING, alltså "skattletande" med GPS. Det låter lite töntigt, men är vansinnigt kul och man kommer ut mycket i naturen och får se så många intressanta platser. Detta är sedan i somras min och sambons gemensamma hobby och vi började utan GPS, vilket fungerar om man letar efter "lätta gömmor". Läs mer på geocaching.se
    Jag lovar; detta är en vansinngt kul hobby, som passar alla. I Stockholm finns flera hundra "gömmor", så ni kan roa er där i flera månader utan att åka utanför stan. Man kan dessutom ta med barnen när man geocachar, för de brukar tycka att det är superkul! Det blir hela familjens hobby!

• AnnelieTyresö

Om man behöver öva på tillit så kanske klättra på klättervägg kan vara nåt?

• Anatha

vill bli mamma 2009 skrev 2009-12-13 11:16:14 följande:

Hoppsan, någon annan hann visst före med samma tips... =)
    Great minds think alike
  • vill bli mamma 2009
    Anatha skrev 2009-12-13 11:23:09 följande:
    vill bli mamma 2009 skrev 2009-12-13 11:16:14 följande:
    Great minds think alike
    Trevlig tanke.... tack! (Visst är geocachare lite extra "great"?)
  • Iluna

hmm de där med gps lät kenpigt..ja har inge körkort bara min man...
    hae väl mer tänkt typ nå gemensam kurs..kanske matlagning eller så...men de är väl jätte dyrt...

• Anatha
    Iluna skrev 2009-12-13 12:42:31 följande:
    hmm de där med gps lät kenpigt..ja har inge körkort bara min man...hae väl mer tänkt typ nå gemensam kurs..kanske matlagning eller så...men de är väl jätte dyrt...
    Jo matlagningskurser är dyra då de så vitt jag vet bara annordnas av privata utbildare och råvarorna även kostar en del då det oftast handlar om gourmetmatlagning.

Kolla på vad folkhögskolorna i er närhet har för kvällskurser som kan intressera er.
  • Anatha

Du behöver inget körkort för att kunna hantera en GPS och sen kan ni säkert låna en och prova om ni vill testa, många har ju GPS idag.

• Guldrosen

Laga god mat tillsammans, skogspromenader, sing star, bada skumbad, basta och/eller duscha tillsammans. Det finns en massa saker man kan göra tillsammans.

• Iluna
    Guldrosen skrev 2009-12-13 18:21:22 följande:
    Laga god mat tillsammans, skogspromenader, sing star, bada skumbad, basta och/eller duscha tillsammans. Det finns en massa saker man kan göra tillsammans.
    jo men sånna där mysiga saker e svårt när man har barnen hemma..så de bsäta e att ha nått stående som e inplanerat varje vecka så man verkligen gör det....annars e de så lätt att de bara rinner ut i sanden för man e trött eller nått...
  • vill bli mamma 2009

Kolla en kurskatalog hos Folkuniversitetet eller Studiefrämjandet. Det finns en massa kvällskurser för under 1000:- och det brukar vara väldigt intressant!
    (Fotografering, massage, ett nytt språk, drejning....)

• Guldrosen
    Iluna skrev 2009-12-14 18:28:36 följande:
    jo men sånna där mysiga saker e svårt när man har barnen hemma..så de bsäta e att ha nått stående som e inplanerat varje vecka så man verkligen gör det....annars e de så lätt att de bara rinner ut i sanden för man e trött eller nått...
    Man kan väl fastställa en kväll i veckan som man gör mysiga och/eller roliga saker på.
  • snillis

Träning (gym)
    Bio
    Fika
    Testa olika restauranger
    Kvällskurs

• dellelgarin

Jag håller med om danskurs, en enkel buggkurs.

Svar på tråden Tips på hobby jag och min man kan ha tillsammans...