Hur är era 5 åriga söner? läs snälla!
Har en 5 årig son som är född för tidigt. Han är smart, snäll, duktig, och har mycket bra motorik. Kan klättra, springa, leka med andra barn, osv.
MEN, Han är sååå jobbig! känns som att jag ska gå under ibland. till saken hör att han har varit hemma från förskolan 3 månader nu pga att han fått en lillebror och ska byta förskola pga att vi inte är nöjda. Denna period har varit hemsk! han är aldrig still, myror i brallan hela tiden, springer rnt, hoppar i soffan, leker med sina lego eller leksaker högst 3 min sen får han nog och full rulle igen! han måste hela tiden vara i centrum, allt handlar om honom. envis som få!! jobbig som faan.
hur är era 5 åringar? kan ni åka tex till ett köpcentrum med dom i lugn och ro utan problem? min unge går runt i affären, tar på allt, kan INTE stå still och vänta, drar iväg och gör mig sååå stressad!
på helgerna när pappa är hemma också är han ÄNNU värre, måste ha vårt uppmärksamhet hela tiden, om jag och min man pratar börjar han prata över oss, eller göra ljud ifrån sig, eller hitta på nåt hyss.
jag och min man är sååå trötta på att ta hand om honom ibland, för varje morgon börjar med bråk, (tex så vill han se på TV och om han inte får det protesterar han, gör ljud, gör saker han inte får etc) vi kan aldrig ha en lugn morgon tex titta lite på nyhetsmorgon och dricka en kopp kaffe, nopp det händer ALDRIG i denna familj!
vår lilla son på 3 mån är hur lugn och fin som hellst, INGA PROBLEM alls !
men andra sonen är rena rama pesten ibland.
Jag mår så dåligt av situationen så jag slår honom ibland, ger en örfil, eller slår til på armen och skickar in honom p åsitt rum 100ggr per dag!
han ska få gå på en adhd utredning men psykologen träffade honom EN gång oh tyckte han inte verkade ha det, förskolan tror inte heller det.
jag vet varken ut eller in.
är sådan här beteende normalt för en 5 årig pojke? hur är era? vilka jobbiga saker kan era gör? hur skulel ni orkat med att ha er 5 åriga son hemma hela dagarna och en nyfödd?