• Jojo77

Jag orkar inte ta tag i mitt utseende. Det känns som jag förfaller. Tips behövs!

Hej! Jag har på senaste tiden helt tapat detta med att hålla koll på modet, shoppa fixa mig osv.

Har alltid varit den som sminkar mig, fixar håret, shoppar mycket nya kläder, skor etc men nu vet jag inte var som hänt. Det är en ond cirkel som jag inte kan bryta. Har gått upp ca 10 kilo i vikt på senaste året och har jämt samma tråkiga kläder och hår. Hur skall jag ta mig ur detta. Tänker hela tiden att jag snart skall börja banta och träna och ut och shoppa massa snyggt men jag kommer aldrig igång.

Behöver alla möljiga tips! Hur tar jag mig ur detta träsk?

• Svar på tråden Jag orkar inte ta tag i mitt utseende. Det känns som jag förfaller. Tips behövs!
  • psychocandy

Satsa på en klippning kanske, en ny frisyr så att du verkligen känner att det är en förändring, och köp hem ett lass nya kläder. Försök att inte köpa sådant som bara är varianter på kläder du redan har, utan satsa på lite nya modeller och färger. Förhoppningsvis får du en liten kick av allt det nya, och då kanske du blir mer sugen på att ta tag i mat och träning.

• Jojo77

Jag håller på att spara ut håret för jag klippte mig kort i sommar, men det tar ju sin lilla tid. Bra tips att köpa lite sånt som inte är min vanliga stil för det är den jag är trött på.

• Jojo77

Jag håller på att spara ut håret för jag klippte mig kort i sommar, men det tar ju sin lilla tid. Bra tips att köpa lite sånt som inte är min vanliga stil för det är den jag är trött på.

• Jojo77

• Jojo77

oj vad många det blev haha

• psychocandy
    Jojo77 skrev 2009-12-13 17:37:15 följande:
    Om du är modig så be någon kompis vars smak du litar på följa med och bestämma vad du ska prova och ev. köpa.
  • FabulousMom

Jag brukar känna att jag förfaller när jag är lite nere psykiskt. Om det är det som ligger bakom så får du nog ta tag i det först, annars är ju en ny frisyr, fräscht smink och smickrande kläder alltid en början. =)

• Bebbe2006

Kanske en ny hårfärg eller en tandblekning?

Lite nytt smink brukar också pigga upp. Angående kläder så är det ju jätteinne med accessoarer av alla de slag, scarves, broscher och stora smycken.

Eftersom du har gått upp i vikt kanske du inte vill köpa en ny garderob just nu, utan vänta tills du är tillbaka igen?

Börja använda lite brun utan sol, kanske? Lite färg piggar upp direkt.

Här kommer en länk till en sida med massor av skönhetstips. Get inspired!

www.perfektionista.se

• Avonan

Jag tycker du ska börja med nåt litet. Små, små steg i rätt riktning så att säga :)

Det är lätt att det blir lite överambitiöst när man vill så mycket. Allt ska förändras på en gång (nyttigare mat, mer träning, viktnedgång, hår, smink, kläder, styling, naglar, skor osv) och så tar energin slut innan man ens börjat.

• Kianas Mami

Att använda smycken/accesoarer ger utseendet ett kick! :D

• Kianas Mami

även fixa naglarna och ändra sminkningen, börja ha t.e.x läppglans till vardags eller rouge (om du inte redan har det), det gör större skillnad än vad man tror och man känner sig fräschare. :)

• Kianas Mami

Små detaljer och förändringar gör STOR skillnad! God Jul och lycka till!!

• idiblon

Jag har exakt samma problem, men jag väntar tills efter nyår med att ta tag i det...

• blinkalilla

Här är en till som har samma problem.
    Och inte blir problemet lättare av att man har det ekonomiskt knapert just nu

• Jojo77

Skall med ta tag i detta efter nyår. Men det känns som om vikten är prio ett. Vill inte köpa massa nya kläder till en kropp jag inte trivs med. Men det är ju bara så segt att komma igång och så är det j uså gott med mat.....men nu skall jag skrpa mig.

• Kan inte bli bättre än såhär

Sola två ggr i månaden, blek tänderna, köp en dyr snygg BH och figursydd skjorta, då ser du till och med halv fräck ut även om du har raggsockor och joggisar på dig nertill.

• idiblon

Haha, nu fick jag mer bråttom! Fick en resa till kanarieöarna i julklapp och nu har jag två månader på mig att gå ner 10 kg...

Jojo77 skrev 2009-12-24 23:49:02 följande:
    Skall med ta tag i detta efter nyår. Men det känns som om vikten är prio ett. Vill inte köpa massa nya kläder till en kropp jag inte trivs med. Men det är ju bara så segt att komma igång och så är det j uså gott med mat.....men nu skall jag skrpa mig.
    Jag vet precis hur det är. Jag VÄGRAR köpa nya kläder för att de ska passa denna kroppsform, när jag HAR kläder som passar när jag väger mindre. Så jag går runt som värsta slusken...
  • Bebbe2006
    idiblon skrev 2009-12-25 11:07:56 följande:
    Haha, nu fick jag mer bråttom! Fick en resa till kanarieöarna i julklapp och nu har jag två månader på mig att gå ner 10 kg... Jag vet precis hur det är. Jag VÄGRAR köpa nya kläder för att de ska passa denna kroppsform, när jag HAR kläder som passar när jag väger mindre. Så jag går runt som värsta slusken...
    Samma här. Har efter 3 år fortfarande äckliga graviditetskilon som inte vill släppa. Går också och fantiserar om att bli smalare så att jag kan använda mina gmla kläder och köpa en massa nytt snyggt. Aaargh....
Svar på tråden Jag orkar inte ta tag i mitt utseende. Det känns som jag förfaller. Tips behövs!