• Fredriks Mamma

Namnförslag - kille

Hej hej!
    I början av mars är jag beräknad med nr2. Mitt första barn är då 20 månader och heter Fredrik. Någon som har ett passande namn, som just passar med Fredrik.
    Jag vill helst inte ha ett "populärt" namn som t ex william.

Namn jag själv har funderat på är Andreas, Viktor, Elias och Oskar.

Usch vad svårt, hoppas på lite hjälp av er!

• Svar på tråden Namnförslag - kille
  • LillaFlingan

hehe men Elias är ju jättepoppis.. låg 4 på namnlistan förra året..
    Viktor ligger som nr 11 och Oskar ligger som nr2...

www.alltforforaldrar.se/kul/namntoppen&utm_medium=namntoppen&utm_campaign=svenskanamn

finns MASSOR med namn..

jag tycker ju alldeles extra om Elias, för vår son heter det!;)

• Fredriks Mamma

Hej!
    Jag vet att alla de är poppis... men visste inte det när jag tänkte på dem namnen. Därför behöver jag hjälp. Det är väl iofs trevligt med populärt namn. Men eftersom Fredrik inte är så vanligt längre, så tänkte jag att det kanske skulle vara nått liknande. Äh, jag vet inte, vad svårt.
    Jag gillar Elias, men inte min Sambo! =)

• tjoohalia

har också problem med namn till kille. nu vet vi inte vad det är än, men flicknamn har vi redan. har en son på 18månader som heter Wilhelm men vi kan bara inte komma överens om pojknamn :)

• Fredriks Mamma

Vad tror ni om Vincent?

Fredrik och Vincent blir väl inte så tokigt??

• Fredriks Mamma

"Vincent är ett mansnamn med latinskt ursprung och med betydelsen segrande. Namnet har använts i Sverige sedan 1400-talet.Vincent var tidigare ovanligt i Sverige och användes mest i vallonska släkter,men just nu är namnet på väg uppåt och tillhör de 80 vanligaste namnen.31 december 2005 fanns det totalt 5306 personer i Sverige med namnet,varav 2005 med det som tilltalsnamn.År 2003 fick 278 pojkar namnet, varav 151 fick det som tilltalsnamn. Namnsdag: 22 januari "

"Fredrik, mansnamn av germanskt ursprung. Av fred och rik och häskare (se Erik). Betydelsen är ungefär "fredsfurste". "

En härskare och en segrande!

• Socialen

Jag var lite inne på Johan när vi väntade barn. I mina öron lite samma kategori som Fredrik, klassiska pojknamn som var populära när vi var barn.

• Minisen

Erik
    Niklas
    Daniel
    Mattias
    Peter
    Patrik
    Mats
    Robert
    Johannes
    Henrik
    Johan
    Dennis
    Simon
    Jens
    Tobias

Är för mej i samma kategori... Dvs. namn som mina klasskamrater hette men inte så många barn nu...

• LivetsUnderbaraStunder

Zilas
    Zion
    Elian
    Lias
    Milo

• Ollibollmora

Mina bröder heter Fredrik, Jonas, Andreas, Gustav och Pelle. Naturligtvis tycker jag att alla passar bra ihop

• Fredriks Mamma
    Minisen skrev 2010-01-27 23:00:59 följande:
    Vet ni att det är en pojke?
    Japp, det är dubbelkollat dessutom =)

Tack för namnförslagen.... velar fortfarande, så skriv gärna fler =)
Svar på tråden Namnförslag - kille