Håll käften!
Ja de brukar min sambo säga till mig när vi "grälar". Ok kan vara så att jag börjar med o be om hjälp med hushållet, han gör INGET självmant. Så jag får be varenda dag. Jag tröttnar o förklarar att jag inte orkar hinner allt själv då jag helammar vår 3-månaders. Han frågar om han ska göra allt o att allt ansvar ligger på honom. Jag gör fortfarande de mesta trots brist på ork o en mammig bebis, men de ser han ju såklart inte. Som sagt e mest småtjafs men tillslut säger han oftast - håll käften!
Man får tydligen inte be om hjälp el förklara hur man känner el ha en åsikt som inte passar honom...då gnäller man o ska hålla käften!
Brukar ni säga så till varandra? Jag säger inte så. Han säger de även så min 5-åring hör ibland. Har sagt åt honom att jag inte vill höra de, går o uttrycka sig på annat sätt! O spec inte inför 5-åringen! Men ändå så återkommer de.
Har han rätt o säga så till mig om jag nu i hans öron tjatar o gnäller när jag ber om hjälp med hemmet? Har testat med städschema men de bröt han första dagen o så var vi där igen.