• TEF

Resturangbesök i Skövde eller Hjo - hjälp mig välja?

Oj vad svårt det var att hitta en kategori att lägga denna frågan i. Men en resturan serverar ju mat så här kan ju passa :)

Jag ska bjuda en kompis på middag sön den 27 dec i Skövde eller Hjo. Har varit runt på olika hemsidor och kommit fram till dessa alternativ:

Skövde
    * Harrys
    * Billingehus resturang
    * Scandic Billingen

Hjo
    * Hamnkorgen
    * Resturang bryggan

Finns det någon som bor i Skövde eller Hjo som har någon tanke om vilken jag ska välja?
    Våra kriterier är egentligen bara att vi ska kunna sitta och äta god mat och snacka i ett par timmar.

• Svar på tråden Resturangbesök i Skövde eller Hjo - hjälp mig välja?
  • sanden1985

Varför inte Mangos i Skövde!

• TEF

Är den resturangen trevlig då? Vet du om den är öppen eftermiddagar påsöndagar?
    Står inte så mycket på deras hemsida tyvärr... utom en meny med massor av god mat :)

• sanden1985

Har tyvärr ingen koll på deras öppet tider men deras mat är mycket god! ringde till dom nu... dom hade tyvärr inte öppet på söndagar...

Riviera är en annan trevlig resturang här i skövde och dom brukar iaf ha öppet!

• Pigelinen

Absolut inte Hjo, tyvärr... annars är de supertrevlig stad men mat är de inte så duktiga på ... Tråkig och intetsägande.

Söndagar är en svår dag att få bra mat i skövdemånga ställen har stängt. Men jag gillar Pims, ligger mitt i stan och har lite "enklare" men så goda rätter. Pasta, sallader, varmamackor, hamburgare och sånt men på ett lyxig och bra sätt. Sen har du Thai House som ligger på vägen ut från skövde mot Hjo som har buffeer. Båda dessa resturanger har öppet på söndagar.

Någon av dem hade jag kört på.

• SuzR

skulle välja Skövde, mer utbud. Hjo tycker jag är fint och så men såååå tråkigt. har inte bott där men spenderat myyyyycket tid i båda städerna

• Snellen

Själv gillar jag Parnassen, även om det var några år sen jag var där sist. De är kanske lite dyrare, men jag gillar lokalen och det brukar vara ganska lugnt och skönt så att man kan sitta och prata länge. De verkar ha öppet på söndagar. www.parnassen.se/

Annars är jag nästan uppvuxen på Thai Pak och älskar verkligen det stället, men jag kan ärligt inte riktigt säga om det är för att det är bra eller om det är nostalgin som gör det.

• TEF

Tack för alla svar.

Fick ett annat tips om Sand Meza resturang men de hade tyvärr inte heller öppet på söndagar så nu ska jag testa Pernassen.

Svar på tråden Resturangbesök i Skövde eller Hjo - hjälp mig välja?