• Rockenrola

Slemhosta 8 månader gammal. finns de receptfri hostmedicin för henne?

just som rubriken säger .. finns de nån slemlösande hostmedicin receptfritt för så små som 8 månader?
    tösa min lider verkligen här

• Svar på tråden Slemhosta 8 månader gammal. finns de receptfri hostmedicin för henne?
  • NamnlösTillsvidare

Jag skulle oxå vilja veta =)

• LsH

Nej det finns det inte.

Jag fick rådet av min familjeläkare att ge mycket vätska, behöver inte vara vatten om barnet inte vill ha vatten. Sen ska man höja huvudänden på sängen så slemmet rinner ner i magen när de sover.

Lider de allt för mycket och får svårt att andas då gå till doktorn, tror de kan finnas något recepbelagt.

• tula

Våran läkare sa att man inte ska ge slemlösande till småttingar (de kan ju inte hosta upp slemmet..), om de har hemsk hosta kan de istället få bricanyl utskrivet, ej receptfritt!  Jag gör citron/florsocker/ingefärste till min son när han är sjuk. Funkar bra mot hostan, plus att det är gott{#lang_emotions_laughing}

• lovis0906

...var hos läkaren med min 8 månaders tjej, som hostar nätterna igenom, man hör att hon har ont utav det o gråter efter varje host...{#lang_emotions_frown}Fick hostmedicin utav läkaren o hoppas nu att det ska hjälpa, hon sover gott nu ialla fall, så mitt råd GÅ TILL LÄKAREN. Lycka till!!

• jojjo78

Finns ej till barn under 1 år. Men gå till läkaren så kan du få molipect utskrivet för de fick jag till min 8 månd. Ohc de hjälper

Svar på tråden Slemhosta 8 månader gammal. finns de receptfri hostmedicin för henne?